Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny - 18 juli 2011 21:54

Sommaren är bara så himla härlig! Jag stortrivs i Sveriges sommar! :) 

Även fast jag jobbar heltid hela sommaren så tycker jag att jag hinner med annat också! Dock vet jag inte riktigt vad det är jag hinner med! Men att bara ha den känslan är så himla skönt! 

För någon dag sen efter jag jobbat tog jag cykeln till Rutvik, annars så ligger jag på stranden och i vattnet några timmar om vädret tillåter innan eller efter jobbet! 

Och imorgon är jag ledig, dock fullt upp alla lediga dagar! Imorgon blir det en roadtrip med mamma mormor och morfar!

Förra lediga dagen var i torsdags, då hade jag betygsamtal och sedan tid hos hudläkaren som jag inte blev mycket klokare av.. Och Lediga dagen före de var Måndag = En dag på Klubbviken med Gurra och Mamma! 

Om jag tar det lungt när jag är ledig? Nej det går verkligen inte, jag tar det lungt på natten då jag sover. Dagarna är ofta fulla av alltid något! ;)

Hoppas ni har en bra sommar ni också! 

         Lite sommarbilder jag hitta i mitt eget lilla arkiv här på bloggen!

Av Jenny - 13 juli 2011 21:12

Nu på sommaren märks det verkligen på nätet att det är sommar och att folk slumpar datorn! Mycket förståndigt tycker jag! Att ta vara på sommaren är det bästa som finns, och eftersom man jobbar nästan varje dag mer än halva dagen finner jag inte direkt någon tid till varken bloggande eller surfande! 

Gör jag något på datorn ser jag film eller pluggar. Men imorgon ska de förhoppningsvis ta helt slut på plugget = betygsamtal... Nervöst!! 

Tänkte lägga upp lite förlorade bilder som inte kommit upp ännu :)

   En dag i våras då jag plockade mask åt mina kära 2benta oflygande fåglar! dvs, hönsen! 

   Stortuppe och förra årets kycklingar som nu blivit hönor och tuppar!   Hallå där, vad har du med dig? (skitig om munnen efter ivrigt maskätande)       Tant grön (hon lägger gröna ägg!)   Lilltuppe   stortuppe  

   Mammorna, de ruvar här igen!! 

   Efter ruvning blir det kycklingar! 3 ägg hade vi låtit dem ligga under och 2 kycklingar blev det av!   Nyföddingar! :)   Under mammas vinge   SÅ SÖTA! <3   Lilla gul är ute och kikar!     Och även i min famn, spännande!   Avslutar med denna fina.

De är så himla fina våra kycklingar! 

Av Jenny - 3 juli 2011 21:43

Oj så dålig jag är här..

Vad jag gör nu förtiden? Ja jobbar och njuter av sommaren då jag inte jobbar!

Midsommar skrev jag sist.. En hel vecka sen, då händer ju mycket! :)

Jag har hunnit med:

  • Jobb
  • Lite solning
  • Vara med Familj, vänner och kärlek
  • Se nylägenheten på tuna hos Gurra och Joel, dock inte klar. Hoppas på att bli bjuden dit igen!
  • Åka häst med Amanda!! :) Superkul, juh
  • Fara till Skellefteå festen med Amanda, Cia och Ellen = se Hassle och Robyn =Grymt!
  • Lite träning
  • Fira Morfars 76:e födelsedag i förskott
  • Vara med de fina hönsen, tupparna och kycklingarna
Typ lite sånt! Men de har varit bra! De dagar jag jobbar går fort även fast de är 8 timmar oftast och mina lediga dagar är så långa och sköna :)
Har varit ledig i helgen! Jobbar dock nu 2 helger framöver och är ledig en dag denna vecka som kommer och har även slutprovet i NK b.. Jag håller tummarna för att det går bra helt enkelt.. 
Saker jag ser fram emot till veckan är
  • Middag hos Jokki på fredag!
  • Ska få komma till kiropraktorn och hon kan förhoppningsvis få bort min onda nacke, har ju extrema problem just nu, vrider och töjer hela tiden för att det gör så ont. Folk måste alltså tro att jag har nå damp..
   En till liten sak bara, Jag bara älskar djur!!! Vill bara kramas för de är så söta! :)

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards