Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under mars 2014

Av Jenny - 25 mars 2014 14:46

Dagarna går så sakta när jag pluggar inför tenta och det känns inte som att jag får något gjort. Denna dag tar ju aldrig slut! Jag går verkligen ner mig inför tenta, sover dåligt, pluggar dåligt, ont i skallen osv.
Men jag längtar alltid så himla mycket tills det är över, denna gång kanske de inte kommer kännas så bra men det kommer ändå kännas skönt att ha gjort det för denna gång!
Jag lägger sån press och ångest på mig själv att jag bara mår skit och inte alls vill plugga?! Konstigt men sant.

Satt ute på förmiddagen men solen steker så mycket att jag blir alldeles såsig och trött.

Nu blir det att göra ett sista race innan jag avrundar. Håll tummarna imorgon

Jag och Elvis var i spåret igår en sväng men de gick inte så bra utan "hare". Ska försöka styra upp det där ;)

Av Jenny - 24 mars 2014 08:14

Villa härliga vårdagar vi får här uppe!
Ena dagen kommer de 2dm snö och sen strålande sol som riktigt värmer. Superhärligt!
Måste ju få berätta att sjukdomsläran gick över förväntan, jag borde klara den iaf. :) det är ju helt otroligt hur upptränat huvudet blir på att lära sig saker!

Jag håller på med den fördjupade anatomin, den är grymt stor och svår. Jag har 2 dagar på mig nu... Lär få göra om men det känns riktigt okej! Men ska ge järnet nu ändå ;)

Ska nog ta mig ut i skidspåret senare, de lockar väldigt mycket! ;)

I lördags var vi på en tur! ;) Alex stav gick av och han hade 1 dm snö under skidorna... Jag tyckte det var superkul ändå! Men Alex måste skaffa ny utrustning. Elvis var både lös och i spännband/koppel hehe man tager vad man haver men han sprang bara bredvid.

Av Jenny - 19 mars 2014 05:56

Så här dagarna innan tenta sover jag så dåligt, har legat halva natten i dvala och tänkt på tentafrågor och svarat i huvudet. Som ni kanske fattat iprincip så hatar jag tentor, efter tentan är däremot en ganska skön känsla men då börjar funderingen på om jag klarat den eller inte. Ibland har man ju på känn men ibland känner man fel :) oftast till det bättre!

Tur att kommande kurser innan sommaren är utan tenta!! Det känns helt fantastiskt så jag tror knappt på det.

Igår klipptes Elvis, först hade han bråttom in dit men sen kom han på vad det betydde och då gnällde han och kröp upp i famnen på mig <3 Jag gjorde ju inte så stor grej av det utan ställde upp han på bordet för att sedan gå därifrån. Då gnällde han rätt mycket... Min prins :)

Han är så len att känna på och så spinkig men fin. Han har skedat med mig hela natten, detta är det typiska beteendet efter att han klippt sig i och med att det blir kallare. Annars brukar det inte märkas alls :) Tur att jag tycker det är mysigt när han ligger med mig, suckar, smackar och myser <3

Nyklippt

Av Jenny - 18 mars 2014 08:52

Shit! Idag klev jag upp så tidigt att redan 8:20 hade jag varit på morgonprom med Elvis då jag passade på att springa också så jag fick träna lite kondis, äta frukost, ringa några nödvändiga samtal och duscha länge för att jag var så otroligt frusen. Nu har jag även hunnit plugga i ca 30 min!
Ibland är man effektiv. :) jag älskar att vara det! Vill alltid hinna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Snart ska vi åka hemifrån till hundfrisören, jag ska även till sjukgymnasten medans Elvis klipps plus sitta på bibblo!

Bra dag! Tack för det :)

Av Jenny - 17 mars 2014 14:41

Blä känner jag bara just nu.
Jag får sån ångest inför tentor och nu orkar jag knappt plugga till dem för att jag har så ont i huvudet. Har försökt hela dagen och kommit en bit men jag blir så trött av huvudvärken.
Nu har jag tom lagt mig i sängen för att vila lite. Blir yr av av att böja mig ner eller sätta mig upp från liggande.
Blä blä blä!

Låt mig slippa

Av Jenny - 12 mars 2014 13:42

Hej på er!

Sitter och försöker plugga men har sån lust att inte göra det.. hehe I morse satt jag ute en stund men man ser inget på datorn då så de är svårt när man måste ha den.

Idag är det så fint väder med strålande sol så jag tog med Elvis på en springrunda så nu är han heelt slut. Igår var vi och gick i skogen med 4 andra hundar och han brukar alltid vara lite extra trött dagen efter såna aktiviteter ;)

Nu är det snart torrt på vägarna, eller okej är rätt mycket snö kvar här i byn men på storvägarna är det utan. Men det smälter fort, forsar vatten i nedförsbackarna!


Onlinetenta imorgon igen, känner mig rätt säker på det vilket känns bra. Vet fortfarande inte hur den förra gick så det är ju lite irriterande.



Av Jenny - 6 mars 2014 20:59

Jag har verkligen varit förvirrad på senaste tiden.
På alla <3 dag så fick jag 2 superfinal nattlinnen av Alex varav ett var i fel storlek. Var då in på Lindex på storheden lämnade tillbaka det förstora men eftersom de bara dem i stan så gick jag 2 gånger in på affären jag tänkte jag skulle in på och de hade inte nattlinnet alls, inget av dem.
När jag var på stan och jobbade i lördag kom jag på att det är ju inte Lindex jag varit in på utan kapphal!!!
Så då kunde jag äntligen köpa mitt fina nattlinne.

Av Jenny - 5 mars 2014 23:56

Gokväll!
Kan inte sova så jag skriver av mig lite och försöker sen igen. Tror det beror på kaffet jag drack vid 20:30 ikväll eller att det är tenta imorn. Dock bara online men känner mig ändå nervig...

Ikväll höll jag i socialträffen och det gick superbra! Riktigt roligt och Elvis är så trött nu ;) lyckat må jag säga.

Varje morgon så möts jag av min bedårande kille, och varje morgon har jag något nytt i sängen, kan vara bollar, leksaker, skor, sockar och detta för att jag lärt honom att ta något i munnen när han blir överglad och bara går med munnen öppen och slickar och biter om vartannat för då gör han inte de utan nöjer sug med att skaka rumpa ;) hihi

Just nu ligger Allis i sängen och Elvis på golvet. Mys! Om jag bara kunde få somna vore de ju bra.

Igårkväll var vi å mätte lite i lägenheten och på fredag ska vi nog fara och kolla tapeter och golv! Lääääängtar!
Hundtrappan vi byggde blev klar i måndags så här kommer resultatsbilder :D

Under målning!

Klar! En Elvis som gillar trappan. ;)
Vi blev så nöjda med resultatet, denna kostade inte mycket heller, tror vi landa på ca 100:- det dyraste var mattan 50:- från rusta

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards