Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny - 24 januari 2014 10:03

Tjohoooo!!!

Full pott på läkemedelsräkningen! :D Åh vad skönt, på just denna behövde man bara ha 90 % men jag hade 100%, resterande läkemedelsräkningar måste man ha 100% så det känns bra att jag börjat med det redan nu. Känner även att det verkligen är något jag förstår, jag gillar ju till och med att räkna. :)


Igårkväll for jag och Elvis en sväng till ormberget för att åka lite skidor på "hundspåret" som är alldeles mörkt, helt utan belysning och vi hade mamma med som hare, dock åkte vi så sakta för Elvis vill bara springa ikapp mormor och sedan bredvid. Nästa gång ska jag försöka styra med någon annan som har hundar som drar så har vi någon att dra efter. Han blir dock så ivrig så jag vet inte hur de skulle gå heller ;) haha Måste ha någon hund som springer fortare än Elvis helt enkelt.


Känns skönt att smått börja träna igen, har inte vågat åka på arcus ännu då jag vet hur jag alltid tar ut mig där. Känns bättre att börja lite lugnt.

Nu tillbaka til plugget!

Av Jenny - 23 januari 2014 10:43

Hej på er!

Gårdshuset vi var och tittade på var inte riktigt rätt för oss... Tyvärr, det låg ju åt lite fel håll också inte nära nån vi känner och hyresvärden var ju inte den seriösa typen heller. Nära vägen, ja jag ville hitta fel eftersom det kändes så fel och turligt nog kände Alex samma.

Vi hoppas och håller tummarna för att vi ska hitta något som passar oss snart <3


Igår var jag och Elvis till hundhuset på Socialträff, han är så glad och duktig. Min fina kille! På min lunch tog jag även en springtur runt byn och det kändes så bra, trots att det var -16.


Plugget är igång och i början känns det alltid jobbigt, eller egentligen tycker jag nog det är jobbigt mest hela tiden. Men vissa stunder är det också roligt och intressant, men jag hatar detta att sitta vid datorn. Jag skulle vela röra på mig medans jag håller på. Hur gör man de? Hur får man de att gå ihop? Min kropp gör ont då jag sitter förmycket och förlänge vid datorn. Någon som har något tips på detta?


 

I Julklapp till några närstående gjorde jag en almenacka fylld med Elvis bilder! Alla är tidsenliga med månaderna i den mån det gick. :) Elvis var ju bara baby i Januari så jag hade honom inte då, men dessa bilder är tagna från hans första dagar hos mig <3

Av Jenny - 20 januari 2014 07:50

Godmorgon!
Ligger i sängen och drar mig lite, den är för skön samtidigt som jag är kissnödig. Men snart ska jag kliva upp :)

I lördags kväll var Alex här och vi kollade på lite hus på nätet. Vi hittade även en riktig liten dröm som inte var det minsta dyr, nackdelen är att det ligger bortanför Piteå inåt landet. Ska man jobba i Luleå vill vi inte ha det avståndet hem.. :(
Hoppas det ligger kvar ett tag till så vi kan fortsätta drömma om denna oslipade diamand, utsidan ser helt toppen ut men lite renovering på insidan skulle göra det till vårt hem.

Vi har iaf fått napp på ett hus vi ska kolla på ikväll! Jippi!! :)

Av Jenny - 19 januari 2014 07:56

Förlåt att ni måste läsa om så jobbigt skit, men ibland vill man bara bli av med det.
Igår var jag och Alex i byarna runt om och satte upp lappar om att vi vill hyra gårdshus/hus, vi hoppas såklart på napp.

Idag är det socialträff som jag och en annan ska hålla i, alltid något måste vilket både är bra och dåligt. Det ska bli riktigt kul och behövligt tror jag :) ska ha med supergodis till Elvis så han inte kan motstå mig ;) hihi

Älskade hund ??

Av Jenny - 18 januari 2014 18:05

Igår var jag på massage, "vad skönt" tänker de flesta men nja... Det gör extremt ont delvis. men ändå många spänningar som släpper! Massören jag går till är dessutom helt underbar, jag betalar/beställer 1 timme men hon höll på 1 h och 45 min, snacka om valuta för pengarna. :)

Sedan massagen har jag i princip varit utslagen, ont i kroppen och extremt trött, igår låg jag i sängen ca halva dagen och idag var jag på lite jobb 2 h men nu ligger jag här igen. Ont i huvudet, förkylningskänningar, trött, ont och trött i kroppen... Jag är så less att må piss och vara trött. Låt mig bli frisk och stark

Pepparkaka med ädelost, mums, ni ser väl vilken form peppisen är?? ;)

Av Jenny - 17 januari 2014 16:22

Min största dröm just nu är att få flytta till ett hus tillsammans med Alex och Elvis. Såklart vill jag helst äga det själv men för tillfället då vi båda studerar nöjer jag mig med om vi får hyra någons hus/gårdshus.

Jag vill att det ska ligga lantligt till med närhet till skogen, jag vill kunna inreda med mina egna saker på mitt sätt och sova i Alex stora sköna säng varje natt, bjuda folk hem till oss på kafferep och servera med mitt porslin som jag samlat på mig under åren, plantera i trädgården eller i alla fall i krukor på bron och ha mitt eget land med godsaker jag odlat.

Detta är dessutom ett av mina nyårslöften detta år, att vi skaffar eget igen. Jag är less på att bo hemma och att sova hos Alex föräldrar, jag vill varje natt kunna somna i vårt hem bredvid honom.

Låt min dröm gå i uppfyllelse så fort som möjligt detta år ?

Ett hus jag drömde om i somras..

Min lilla lilla fina plantering och kruka jag hade i Trångsund.

Min fina kille diskar i vårt dåvarande lilla söta kök!

Av Jenny - 15 januari 2014 19:30

Hej
Jag har lagt ut en annons på blocket om att jag och min fästman (hihihi vi är ju faktiskt förlovade) söker boende.
Jag fick ett mejl svar i måndags och mejlade då tillbaka. Eftersom jag inte fått svar nu så provade jag ringa och kom till en helt annan person som bodde på Öland! Haha blev lite förvånad, men nu undrar jag: han har blåst mig?

Vad tror ni?

Av Jenny - 14 januari 2014 22:29

Nu ligger jag här och oroar mig igen, de senaste 2 timmarna har jag försökt sova men ligger och tänker på samma sak om och om igen.
Ja jag la mig strax efter åtta med huvudvärk och dödstrött men sen "klarvaken" eller snarare i nån slags dvala. Jobbigt är det i alla fall.
Försökte ringa Alex för att lugna mig med det funkade inte så nu provat jag skriva av mig istället.

Jag har alltså precis insett att Elvis kanske inte är perfekt i dagsläget för att bli vårdhund, han är ju alltid nyfiken men kan rygga lite om en främmande ska klappa på honom... Detta kväver mig just nu, vill ju så gärna detta så det bara måste gå!

Jag vill att alla som läser detta håller tummarna för mig ända till 5e februari, lova nu!!! Jag behöver alla tummar jag kan få för jag vet att med lite träning skulle han bli perfekt.

Tentan gjordes idag och ångesten över det släppte igår, då var det bara tuta och köra. :) något bra i alla fall,

Godnatt nu

Min prins <3

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards