Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 28 mars 2011 12:57

Hello sweden!

Vi skulle idag aka vidare till on har bredvid men dock sa gar inte batarna for att det blaser sa mycket sa de vill inte fara. For farligt maste det ju vara, dessutom spoar regnet i backen! Inte roligt mer!! Trodde verkligen att det skulle ge medsig snart. Har hort att vi ar fast har till tidigast onsdag el torsdag! Borjar bli langtrakigt med massor av regn.

Vi var iaf pa en superjakla rolig festival i Lordags, dansade med afrikaner, fick en fjader pa skallen, traffade manniskor fran flera olika stallen i varlden och gick hem i SPOregn med kokosnot i handen(blev for tung att bara pa i dessa 30 min vi var tvungen att ga om inte mer), Film regn var det verkligen!! Har aldrig varit med om detta typ.

Haftigt men sa knappt och annu faller regnet!

Jag saknar mina nara och kara hemma, vi kan knappt gora nagot har! Orkar inte direkt med massage for det kostar ju det ocksa. Idag har vi mest legat inne och degat och sovit och atit bananchokladpannkaka! Mums!

Skulle det regna sahar i sverige skulle det bli oversvamning pa en gang!!

Ha de! Tjing!

Av Jenny - 23 mars 2011 05:32

Tjao!

Nu har vi lamnat bangkok for Hua Hin!

Vi akte tag hit igar som tog cirka 5 timmar, detta kostade oss 44 baht.  For klass 3. Inte mycket!!!

Det var ruskigt varmt vissa ganger, men hade anda lite tur for solen var i moln ibland.

Vi at dock nastan inget igar sa till middag vrakte vi i oss och det var sa jakla gott! Pommes.. Hehe ;) Jag som inte ans brukar gilla det tycker det ar supergott har!! Men kanske for att det ar salt (om vi far salta pa ocksa).

Iaf sa hittade vi oss en billigt ich bra boende, hotell till och med for samma pris ungefar som forra boendet! Nice!

Idag ar det regn regn och regn, darfor sitter vi har. Hopas pa sol senare.

Igar hann vi bada och sola lite, men farg har jag da inte direkt fatt nagot alls! Synd, vill ju inte kanna mig s jakla blek hela tiden.. hehe

Sista natten i Bangkok sov vi med en kakelaka under en plastburk med och torn med grejer pa! haha ;)

Fint!

Ha det dar hemma, vi har det fuktigt och varmt aven fast det regnar sjoar med vatten!



Av Jenny - 20 mars 2011 05:28

Hej!!

Sitter i Thailand Bangkok och skriver! Hur haftigt ar inte de! :D

Vantar dock pa vara rum och ar lite less pa att vanta. Men nu ar det sa och det ar bara att ta!

Vi overnattade pa arlanda natten mellan fredag och lordag, sjukt kallt men hittade anda de skjonaste stallet att sova pa.

Jossan hade filt som jag fick ligga under ocksa! Tack!! annars hade jag nog varit sjukt sjuk.

Vi hoppade pa planet efter lite tjorv med deras biljetter och lyfte vid 10.35, jattefint plan, lugn fard, alla hade tv, filt, kudde, fick notter och mat och annat! Super service! Rekomenderar verkligen detta flyg Quatar!

Vi landade i Doha vid 16 tiden doha tid! Fick vanta till 18. Denna flygplats var valdigt enkel sa jag oroar mig inte for ensammen hemresa.

Flog vidare hit till bangkok, landade kring 7.00 thai tid! Alltsa 1 pa natten hemma. Jag kunde sova otroligt mycket pa resan mellan doha och thai =skont!

Tog Taxi hit till hostel, nu vantar vi.

Ute ar det varmt och sol. Harligt!

 

Sitter tva sota killar i kanske 5-6 aldern. Spelar na dataspel, hehe gulli!

Vi hors val nasta gang jag satter mig vid en dator!

KRAM TILL MINA FINA VANNER och er andra ! :)

Av Jenny - 18 mars 2011 13:51

Shiiit galet!

Idag börjar vi vår långa resa!! :) Det ska bli så roligt och härligt. :D


Igår efter jag packat klart vid lunch så kom mor hem och så for vi och åkte längdskidor! Hon hade tagit hem mina nya skidor så jag fick åka på dem! Shit så roligt det var! Vilket jäkla glid jag hade (även fast de var opreparerade.. hehe) Men om jag hade något fäste? Hehe glöm det!!

Jag fick skejta och staka mig fram de 7 km. Men det var bara så roligt med nya skidor! Jobbigt uppför men härligt nedför och på slätten! :)

När vi kom hem gick vi på en kort prom sedan dök mormor och morfar upp precis som vi satt in grytan i ugnen som skulle vara där 2 timmar till middag.

Så vi fikade tillsammans!

De var hos oss till middag, då kom Simon och åt med oss och sedan efter ett tag kom Alex genom dörren så då var det dags för fika.

Tidigare under dagen hittade jag en marängbotten jag gjort så jag tog den, vispade grädde, blandade i hallon och medelhavsyoghurt, la på lite, sedan skivade banan och sedan resten och toppade med hallon.

Blev jättegott! :)


Idag har jag och Alex chillat rätt mycket, gått på affären, myst och sett vampier diaires. Shit.. Jag är fast ;) hehe

Nästa gång jag ser blir det de 7 avsnittet! 

Av Jenny - 17 mars 2011 10:27

Igår hade jag en sån fin kväll med så fina flickor!

Amanda, Alva, Cia, Boman och Gurra! Tack för en bra kväll och så himla roligt att se er igen!! :D Speciellt Cia och Boman som jag nästan aldrig träffar! 

Nästa gång vi ses är väl på min 20 års fest typ ;) hehe


Idag har jag börjat packa! eller okej, ta fram alla kläder jag kan tänkas ha med mig, kändes som att jag inte hade några kläder jag ville ha med förutom typ 5 plagg.. Har dock tagit fram några fler, men får se om jag ska plocka bort något ändå.. Måste rådfråga mor såklart ;) haha 

Tänkte ju köpa kläder som jag känner för där borta, och speciellt någon bikini! Har med mig 1!

Får se vad som händer resten av dagen nu. Mamma kanske skulle ta ledigt för att vi skulle kunna ses idag och göra något roligt ute!

Ikväll kommer Simon på middag, kanske Alex (iaf senare på kvällen) och mormor och morfar på fika senare om mormor är okej! 

Imorgon är jag med Alex typ hela dagen och ska även äta pasta!!! :D Har längtat efter det ett bra tag nu, så vill passa på inan jag far!

Alltså shit, nu börjar det verkligen närma sig!! Imorgon kväll drar vi till Arlanda! SÅ JÄKLA ROLIGT! :D

Dock vet jag att jag fortfarande inte vet vad jag gett mig in på eller vad som väntar mig!! Det kommer bli jobbigt utan pojkvän och övriga vänner och familj i 1 månad men ändå, det är ingen tid alls och jag kommer uppleva så jäkla mycket så jag vet inte vad!! :)

Av Jenny - 16 mars 2011 07:41

Godmorgon!

Idag är jag uppe tidigt som vanligt, kunde inte sova! Så upp vid halv 7, sedan dess har jag ätit frukost och packat ihop grejer till picknick idag! :D Så himla mysigt! <3

Ska åka in till stan med 8.05 bussen så snart bär det iväg. Men helt plötsligt var jag lixom klar och hade fixat allt jag skulle så varför inte sitta här de minutrarna jag har! :)


Föresten så harjag inte börjat packa ett dugg ännu till thailandsresan.. Jag vill inte ha det i väskan så länge! Haha, men imorgon har jag planer på att börja! Har dock ett bort fullt med bra ha grejer som jag ska ha med, tex tabletter, kamera, lakan, pass osv. Kläderna åker fram imorgon!

Dock kommer jag nog ha den minsa packningen av oss 3, känns som det bara. Men jag ska vara snål mot mig själv, nästan inte ha med något! Eftersom jag köper det mesta där!

Ha en bra dag i finvädret. Jag ska njuta fullt av mina sista dagar hemma, gillar ju faktiskt marsvädret, våren som ändå är vinter! 

Men jag drar till värmen, det gillar jag mer att slippa frysa!

Men jag har ju aldrig varit på ett sånt varmt ställe så jag kommer nog få en chock..

Av Jenny - 15 mars 2011 21:28

Godkväll!

I söndags hade jag och mamma en riktigt härlig dag!

Vi for först ut på isen även fast vädret var mulet och trist, med skidorna och skidrade en bit (dock inte för långt eftersom mina tår hade tappat allt som heter känsel..). Stannade vid en stuga för lunch (soppa), just när vi hunnit tillbaka till bilen och börjat köra så spricker det upp och blir en kanon dag!

Vi far och handlar lite mat, till team sportia och hittar nya längdskidor till mig men slut pjäxor där, far till storheden och hittar där! Köper dem, till stan och möter upp Jimmy och går på isen till gråsjälören! Så fint med det perfekta marsvädret!! Älskar det! 


När vi sedan far hemmåt så är solen på väg bort, middag!

Pratar läänge med Jossan i telefonen och nu är hela vår resplan ändrad! Så att jag inte behöver stressa och så att de inte behöver fara extra eller hur det nu blir! :) Det känns både bra och tråkigt, tråkigt för att jag missar att se Laos, Kambodja och Vietnam men bra för att jag hade varit tvungen att springa genom dem och Thailand för att hinna med sånt man vill.

Måndag, jobb, alex kom på kvällen när jag slutat så vi slocknade tillsammans, eller jag före som vanligt då men bredvid varandra iaf <3

Vaknade idag och hade det så gott, planerade värsta mys dagen med picknick, sen får jag förfrågan om jobb 13-20 så allt spricker lite..

Då bestämmer vi oss för att ta det imorgon istället! 

Imorgon ska även mina fina kompisar komma hit och vi ska ha mys och något slags avsked för att jag far! Ska bjuda dem på ett gott minne från mig;) hehe Jag är faktiskt bara borta en månad!!


Vi hörs!


Av Jenny - 14 mars 2011 08:33

Okej, nu tillbaka till Oslo!

Onsdag, vi kliver upp vid 6 tiden, dusch och fix. Frukost 7, plockar med oss mackor därifrån för att ha som matsäck.

Dessutom första hotellet jag varit på som hade riktigt bra glutenfritt bröd! Nöjd!

Dock kunde jag inte äta mycket på morgonen, åt bara äggröra som jag annars inte tycker om så mycket smakade nu bäst så de blev frukosten.

Vi gick till Oslo spektrum i snö regn blasket till väder, fy tänkte vi. Ska detta gå?!

Klicka för att stänga bilden

Snyggingar påväg, jag med min fina regnponcho.. Väskan och dunjackan och 5 lager under. FINT!

Klicka för att stänga bilden

Kom på att vi kunde dela eftersom amanda var utan regnjacka!


När vi kom till Spektrum så sitter det endast 3 tjejer där under taket och vi blir helt lyriska!! Vi är ju ta mig tusan först nästan!!

Så det blev köande från 8-18.30 Väldigt skönt och mysigt att vi vid 14 tiden blir flyttade och alla som kommit senare försöker säga att de varit FÖRST! STOPP NU SÄGER JAG! ;) hehe Vi kom först igen. De stoppade ut grindar eftersom de behövdes, men vi blev utan tak och fick stå resten av tiden. Hade min poncho över oss som paraply när snöregnet började hagla ner! Hann dock sluta innan vi skulle in.

Klicka för att stänga bilden

Vi under poncho!

30 min innan insläpp kommer 2 tjejer som snackar engelska och pratar med ett par tjejer som skrivit en låt till Taylor, och de får orange band på armarna för detta! Då skriker amanda till att vi har åkt så himla långt för detta, en annan kvinna kommer fram och vi 3 får varsina blå armband!

Överlycklig, vad betyder detta?! :D

Vi hade dock inte fått T-party armband som vi kanske mest önskat, men vi hade blå armband som betydde något annat. 

Klicka för att stänga bilden

Vi fick nämligen VIP platser! Vi fick stå och ta i scenen och slippa trängseln och ta i Taylor!

SÅ JÄKLA FINT!

Klicka för att stänga bilden

Detta är den bästa konsert jag varit på, rå rörande, så fin, så bra!

Jag är numera HELT Galet Galen i Taylor! 

Lyssnar varje dag, hela tiden nästan!

Älskar henne!

Mamma och pappa börjar bli lite less på att höra samma om och om igen varje dag, men de får stå ut. Jag far ju på fredag! ;) haha


Vi lämnar konserten och går till vårt hotell, bestämmer oss för att gå ner och vänta på att Taylor ska komma till sitt hotell, där väntar vi i 1,5 timmar till.

Klicka för att stänga bilden

Träffar gitarristen! Så himla skön kille! ;D

Hon kommer inte och klockan hinner bli 20 över 12. Njaa,, måste nog lägga oss nu en stund eftersom vi skulle upp efter 3 igen..


Torsdag, vaknar upp vid 3, packar ihop och lämnar hotellet strax efter 4, går mot tåget. Sedan blir det flyg. Dock tragiskt för vi sitter i flyget och sedan är det dator fel så vi får inte flyta. Slutar med att vi får flytta till ett annat plan och får en EXTREMT hemsk landning med detta sprillans nya norwegian plan. Fy jag trodde vi skulle dö, att jag skulle spy av illamående och vad fan gör piloten?! Leker han eller är detta allvar?! 

Så kändes det.

Vi var sjukt övertrötta, kommer till arlanda.

Äter frukost 6 timmar efter att  vi vaknat, vid 9, på MAX!! Detta var ingen bra ide för mig. Började må skit efter någon timme. Trodde det var spydags igen men kunde hålla tillbaka och började må bättre! 


Kom till luleå vid 14, får åka med gurra in till stan och där går jag på hermelinen och tar nästan Twinrix. Nice!

Hem med mamma, var sjukt trött men sedan pigg. Dock tidig kväll. halv 10 i säng.

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards