Peace, Love and Ice Cream

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Oslo dag 2 +3

Av Jenny - 14 mars 2011 08:33

Okej, nu tillbaka till Oslo!

Onsdag, vi kliver upp vid 6 tiden, dusch och fix. Frukost 7, plockar med oss mackor därifrån för att ha som matsäck.

Dessutom första hotellet jag varit på som hade riktigt bra glutenfritt bröd! Nöjd!

Dock kunde jag inte äta mycket på morgonen, åt bara äggröra som jag annars inte tycker om så mycket smakade nu bäst så de blev frukosten.

Vi gick till Oslo spektrum i snö regn blasket till väder, fy tänkte vi. Ska detta gå?!

Klicka för att stänga bilden

Snyggingar påväg, jag med min fina regnponcho.. Väskan och dunjackan och 5 lager under. FINT!

Klicka för att stänga bilden

Kom på att vi kunde dela eftersom amanda var utan regnjacka!


När vi kom till Spektrum så sitter det endast 3 tjejer där under taket och vi blir helt lyriska!! Vi är ju ta mig tusan först nästan!!

Så det blev köande från 8-18.30 Väldigt skönt och mysigt att vi vid 14 tiden blir flyttade och alla som kommit senare försöker säga att de varit FÖRST! STOPP NU SÄGER JAG! ;) hehe Vi kom först igen. De stoppade ut grindar eftersom de behövdes, men vi blev utan tak och fick stå resten av tiden. Hade min poncho över oss som paraply när snöregnet började hagla ner! Hann dock sluta innan vi skulle in.

Klicka för att stänga bilden

Vi under poncho!

30 min innan insläpp kommer 2 tjejer som snackar engelska och pratar med ett par tjejer som skrivit en låt till Taylor, och de får orange band på armarna för detta! Då skriker amanda till att vi har åkt så himla långt för detta, en annan kvinna kommer fram och vi 3 får varsina blå armband!

Överlycklig, vad betyder detta?! :D

Vi hade dock inte fått T-party armband som vi kanske mest önskat, men vi hade blå armband som betydde något annat. 

Klicka för att stänga bilden

Vi fick nämligen VIP platser! Vi fick stå och ta i scenen och slippa trängseln och ta i Taylor!

SÅ JÄKLA FINT!

Klicka för att stänga bilden

Detta är den bästa konsert jag varit på, rå rörande, så fin, så bra!

Jag är numera HELT Galet Galen i Taylor! 

Lyssnar varje dag, hela tiden nästan!

Älskar henne!

Mamma och pappa börjar bli lite less på att höra samma om och om igen varje dag, men de får stå ut. Jag far ju på fredag! ;) haha


Vi lämnar konserten och går till vårt hotell, bestämmer oss för att gå ner och vänta på att Taylor ska komma till sitt hotell, där väntar vi i 1,5 timmar till.

Klicka för att stänga bilden

Träffar gitarristen! Så himla skön kille! ;D

Hon kommer inte och klockan hinner bli 20 över 12. Njaa,, måste nog lägga oss nu en stund eftersom vi skulle upp efter 3 igen..


Torsdag, vaknar upp vid 3, packar ihop och lämnar hotellet strax efter 4, går mot tåget. Sedan blir det flyg. Dock tragiskt för vi sitter i flyget och sedan är det dator fel så vi får inte flyta. Slutar med att vi får flytta till ett annat plan och får en EXTREMT hemsk landning med detta sprillans nya norwegian plan. Fy jag trodde vi skulle dö, att jag skulle spy av illamående och vad fan gör piloten?! Leker han eller är detta allvar?! 

Så kändes det.

Vi var sjukt övertrötta, kommer till arlanda.

Äter frukost 6 timmar efter att  vi vaknat, vid 9, på MAX!! Detta var ingen bra ide för mig. Började må skit efter någon timme. Trodde det var spydags igen men kunde hålla tillbaka och började må bättre! 


Kom till luleå vid 14, får åka med gurra in till stan och där går jag på hermelinen och tar nästan Twinrix. Nice!

Hem med mamma, var sjukt trött men sedan pigg. Dock tidig kväll. halv 10 i säng.

 
 
amanda L

amanda L

14 mars 2011 09:33

JA alltså det var verkligen helt obeskrivligt bra! det går liksom inte att sätta ord på det <3 <3 <3
härligt att du blivit galen i henne NU, jag har ju typ varit galen i henne aslänge och det har ju inte precis minskat nu kan jag lova. shieeet vad kul om hon skulle komma till sverige snart. det vore helt underbaaaart <3<3<3 :) har lovat alva att hon också ska få följa då, hon är ju fan också galen i henne ;)
tack för en super-resa, puussss <3

http://amandaalarssson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 november 2014 13:12


Det var inte igår! Jag måste skriva av mig och idag är vekligen en blä dag. Jag är inte riktigt frisk, sitter hemma och ska plugga men hjärnan orkar inte med. Noll lust. Jag måste ut med Elvis som jag iprincip alltid ser fram emot men inte nu. Vi s...

Av Jenny - 23 maj 2014 07:32


Ibland får man prioritera sömn före träning. Efter denna halva vecka som gått har jag varit så trött! Skoldagar med redovisning där jag har varit i slutet vilket leder till lite nervositet hela dagen och koncentration på vad de andra säger vilket i...

Av Jenny - 11 april 2014 10:01

Och föresten, uppdatering om Honey så har hon verkligen accepterat oss, de har även accepterat Elvis men har såklart respekt för honom vilket han har för dem också :) Honey sover på oss (speciellt mig) hela natten och de kommer och äter direkt jag sl...

Av Jenny - 11 april 2014 09:49

Jag har blivit sjuk. Ont och svullen i halsen plus mycket täppt och snorig i näsan. Jag känner att jag verkligen inte vill vara sjuk nu, det är sista tiden på skidorna och jag vill kunna ta vara på det i mängder. Nu orkar jag knappt gå ut med Elvis...

Av Jenny - 2 april 2014 11:37

Hej! Just nu bor jag Alex och Elvis på malmudden tillfälligt för att sköta cookie och honey, Elinas katter ;) De som har det jobbigast är Elvis och Honey, Elvis med alla ljud -tack radio så de inte blir så jäkla tydligt och Honey hon sover mest...

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards