Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 28 augusti 2012 20:45

Tjabba!

Började dagen med att försova mig p.g.a att jag glömt att ställa väckarklockan! Men inte farligt, hann ändå allt som jag hade tänkt typ iaf.

Men dålig start på dagen fortsatte, hönan Tian smet ut när jag var till dem för att ge mat. Ingen ide att försöka få in henne för då skulle de andra också gå ut och hade jag tid me något sånt? Nae. Dock std hon så fint och väntade nu när jag kom hem sådär 10 timmar senare. Hehe Men hon är så söt!

Åkte till sjukgymnasten och hon knakade ut min rygg igen.. Ny tid är även beställt. Detta är alltså såklart återkommande eftersom det suttit fast i evigheter är de klart de inte kan släppa på en gång pang bom. Även för nacken och armarna kommer de ta ett tag eftersom hela min rygg varit i helt fel läge.

Åkte till Morfars och lurrade å bara tog de lungt som de där pensionärenar gör ;) 

Bestämde mig för att åka hem vid 14.30 typ, men då ringer mamma å vill att jag ska komma å paddla lite kajak för en på hennes jobb hade hoppat av, så jag hippade på med en 15 mins varsel! De var en så kallad "prova på" -grej vi var på. Men de kändes väldigt bra! Roligt att paddla igen och vädret blev kanoners.

Efteråt grillades de lite hamburgare och vi hade sällskap med en tjejs hundar. Så mysiga och fina, pälsen som fårskinn fast bättre typ!! Härligt! :D


Här kommer lite bilder från hela Augusti månad med en lliten förklaring under också! :D


 

Jag och min fina pöjk efter en husbilstur med Lena och Sten. Dumt nog hade jag bara mobilen på själva utflykten.


     

Här sitter jag och kollar.


 

På Cafeét Under Kastanjen fikar jag och Josefina detta himla goda fina, Dessutom är min glutenfri! 


 

Fina Josefina! :D


 

Jag var där med min nya prickiga klänning! 


 

Och så kom Simon med nya kläder han också! :)


 

Dom där fina Stockholmarna! Dock kommer Simme från Arvika.


 

Under denna Kastanj sitter man när man fikar ute! :)


 

De är så mysigt på detta Cafe, allt ät bra, fikat, personalen, stället, läget (gamla stan) och mysfaktorn är superhög!


 

Vi vandrade runt i väntan på Balder.


 

Här kommer han också, Balder! 


 

Vi åt hamburgare på ett ställe och gick sedan hit på takterassen och drack en öl eller de man nu ville ha (jag hatar öl...). här kikar vi på DVD menyn! 


 

Ser ju lyxigt ut.


 

Efter en springrunda hittade jag vildhallon på vägen hem! Plockade med hem några av de perfekta bären som rymdes i min hand! Så gott.


 

I detta hus i gamla stan är det vi har bott "Trångsund" heter de ju! ;) Hihi, 


 

Då flyttar vi!


 

Vi fyllde inte släpet men de packades jäkligt bra!


 

"Men nu vill vi faktiskt åka!!" (pappa inne å handlar gokartdelar..)


 

Väl i byn igen så drog vi ihop en Surströmmings middan för familjen å Morfars! 


 

Färspotatis från landet och surströmming! Mums


 

Jag hade bakat en vacker flädertårta!


     

Min älskling! Hon var så saknad! <3


 

Ny Tuppe har nu börjat gala lite skraltigt och är ännu inte chef. De är hon till höger -Elvan, Tian längst in är den tamaste och envisaste... ;) haha


 

Min fina lekstuga. :) Den har morfar och pappa byggt till mig! Den är fortfarande så fin!


 

Bilen jag kör med här hemma! Den är ganska grym tycker jag! ;)




Av Jenny - 24 augusti 2012 12:40

Ah vilken god lunch!
Igår åt jag olika sallader både till lunch och middag vilket också var supergott. Men dagens lunch bestod av: några skivor medvurst korv som är rökt, quinoa och wokgrönsaker. Krydda och lite blåmögelost! (äter ju inte laktos men trostar ibland lite för sånna godsaker men bara lite!)

Tog en runda i skogen på förmiddagen och styrka hemma, jobbigt! men skönt, dock ovant att springa på sånt underlag. Var rädd att vricka fötterna typ hela tiden!
Hönsen har jag pratat å matat å samma med Allis!
Nu är jag ren å mätt!
Funderar om jag ska åka till farmor en sväng eller morfars.
Återstår att se!

Mailade lite hunduppfödare också!!!! :)

Av Jenny - 23 augusti 2012 22:23

På Systembolaget hittar jag ett vin som verkar väldigt gott, halvtort och med smak av rabarber och fläder! Typ de ända jag kanske gillar i form av smaksättning.
Till kassan å visa körkortet eftersom jag har sånt baby face.
Kassörskan "Detta behöver du ju inte ens visa för"
"Va? Vad menar du?"
"det är alkoholfritt!"

Då var de ju ingen vits kände jag, jag gillar ju inte ens saft.. Gjorde därför mitt första återköp på systemet och gick därifrån med en tom påse som jag köpt i onödan.. Sjukt onödigt och besviken! De verkade ju perfekt för mig.

Håller mig till vattnet i kran istället.

Av Jenny - 23 augusti 2012 20:17

Men hej!
Nu har jag äntligen kommit till skott med att packa upp! Nu är alla kläder i garderoben och en påse ska iväg till behövande!
Har bävat för denna stund för att jag har förmkt för att de ska rymmas men jag har lyckats trycka in de mesta! De jag behövde var bara 45 min av Coldplay till min uppackning!

Jag är verkligen dålig på att rensa! Jag kan fortfarande ha alla mina kläder och de gör de så svårt, är de nått jag inte känner att jag vill ha så är mina första tankar "hur kan jag sy/göra om detta?" :)
Har en påse med saker jag ska sy om nu också ;) blir kul!

Men jag är duktig på att spara massa onödiga grejer..! Både dålig och bra egenskap tror jag, de får bara inte bli för mycket.

Idag var jag och Alex en sväng på stan å lunchade med Gurra å Joel! Mötte Boman också och jag blev så himla glad, de var sååå länge sen!

Puss å hej

Av Jenny - 22 augusti 2012 08:50

Hahaha!

Jag måste ha varit väldigt trött igår..

Nu imorse när jag skulle göra min macka ser jag att brödet jag åt igår låg i kylen. Jaha de var ju konstigt, någon annan eller jag rådade he in dom där. 

Till skafferiet och ska sätta tillbaka dem, ja där ligger ju smöret istället för mackorna!!! 

Hur vilse får man vara egentligen?!

Hoppas bara smöret går att äta nu!


Av Jenny - 21 augusti 2012 07:55

Jag har hunnit så mkt sen jag kom tillbaka till Luleå för snart en vecka sen!
Ligga på stranden å bada massor,
Cykla massor
Träffa mina fina vänner å familj och såklart djuren! De är så roliga!
Igår rensade jag ut lite ut garderoben, men de jobbigaste med de är ju att jag kan fortfarande ha allt jag ger bort, även fast jag hade dem när jag började 7:an !!!
Jag är ju en sparare och sparar på alldeles för mkt saker, saker som har minnen med sig! Som bio lappar så jag vet vad jag sett för filmer på bio å med vem och när!
När jag flyttar igen kommer de bli stor rensning tänker jag mig.

Jag vet inte vad jag vill göra nu, sitter fast lite.. De jag vet är att jag vill ha ett hem och en hund! Ras är ju bland de svåraste valet.. Men jag väljer ändå mellan några, ska nog googla lite nu på morgonen!

Av Jenny - 17 augusti 2012 09:43

Igår var jag till sjukgymnasten och knäckte ur hela ryggen. skönt, läskigt och bra.

Min rygg har verkligen suttit fast. Helt sjukt att jag kunnat gå så så länge. Varje kota knakade flera gånger. Dessutom kommer detta mest troligt att komma tillbaka. 


Annars har de varit stranden som gäller sen jag kom hem, sjukt fint väder och nu ska jag ta mig till stallet men Amanda och hälsa på dedär hästarna! 

Sen mest troligt stranden igen med Brudarna!

Tjao

Av Jenny - 14 augusti 2012 14:43

Vi startade 12:25 från Haninge, for förbi Radne Motor eftersom pappa skulle handla lite däck å grejer.
Vi var ute ur lägenheten 11:20, tog ca 2,5 h att äta frulle och packa in allt i släpet, tömma de sista ur kylen, 3 pers duscha och städa de sista!

Nu är vi äntligen påväg och de känns konstigt men sjukt bra :)
Sen 1:a juli har jag bara velat åka till LÅ och nu önskar jag att jag tagit lite mer vara på tiden. Men de är som de är och jag är glad å nöjd :D

Var tydligen bara 89 mil från byn till trånkan! Men snart i Gävle, vi håller 80 med släpet..

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards