Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 30 november 2009 22:23

Idag har jag köpt ännu mera julklappar och har ännu en till planerad! :D 

Men shiet vad jag är ute i god tid, ja menar jag brukar alltid känna mig stressad och inte veta vad jag ska köpa och ha panik, men icke nu. Nu är jag helt chill och börjar känna mig klar fast ändå långt ifrån klar! :p

Ni förstår. x)


Så i tidningen att man kan åka till Egypten här vid jul för bara 2 999! Sugen? ööööhhhh JAAA! Den 14/12 ska jag kanske åka elleeer? Kommer nog inte bli men tänkt vilken dröm! Så grymt skönt!


Var på coop forum 2 på Örnäset idag för att hjälpa att inventera, de gick ju som bra. Fick endel sockor i huvet cirka 50 stycken ;) haha

Innan den var jag hos Alex en stund fick lite middag och sådär. Såg lite gammal oth på tv :p Blev lite sugen på att börja se något gammalt avsnitt! ;) Men jag är för slö för de.


Ska kika lite på detur nu. tjing  

Ni har säkert märkt dessa snygga gubbar jag kan göra, men de är så jääkla roligt!

Av Jenny - 30 november 2009 08:24

Jaha, hur kunde jag gissa att de skulle glömmas och sovas lite längre ;) haha Allt är som vanligt!

De är nämligen så att jag och Alex skulle sätta oss med affärsplanen idag men vet ni vad. Jag ringde precis och väckte killen. Jag visste att de skulle bli så men då får jag ju lite tid till att blogga och kolla på andras bloggar! Jippi!

Fast ändå inte, hade väll hellre börjat på direkten och bli klar eller lägga ner. :p

Igår var de en skön dag, 12 minus och riktigt kyla! Jag fick vakna bredvid min pojke och ha de gott. Han vaknade ju några timmar senare av att jag verkligen rycker upp honom lät ungefär såhär "Men aleeexx kom nuuuu...." haha :D

Han kom ju upp och då var de dags för lunch för mig. ;p


Iaf så åkte vi sen till stan, släppte av Alex och sen for jag och mamma till mormor och morfar och fikade lite. Tillbaka till stan för att kika in på teatern om något spännande i sminket skulle ske kanske? Men inte de, var bara tomtar och typ fiskadam osv. Kände mig inte riktigt taggad på de.

Jag gick till inpuls för 1 timmes spinning (första gången med 1 timme för nu), trodde att jag inte skulle orka men jag vann över migsjälv och orkade visst! YES! ;p ahha

Känner mig bara så jäkla duktig i veckan, har kört spinnig 4 gånger tror jag och afro 1 plus 2 eller 3 core pass! Har verligen kommit igång efter 3 veckors sjukdom och tagit igen dessa 3 veckor snart ;p Bara 2 vilodagar denna vecka och de känns ju som i benen ändå av så mycke spinning som jag kört! x) haha

Efter spinningen begav jag mig till Mormor och Morfar igen för att käka middag, suupergott var det (potatisklyftor i ugnen, sås och lövbiff med ädelost innuti! hur gott som helst! :D). De är så gulliga så man vill ju som bara kramas.   

Nu ska jag börja med affärsplanen och vänta på fina killen här nedanför (älskar bliden!   )

 

Av Jenny - 28 november 2009 11:37

Hej!

Idag vaknade jag innan 8, när jag sen ser att klockan är 8 blir jag less och kliver upp. Så himla jobbigt att inte kunna sova. Dock hade jag nog sovit klart men ändå.. :p hehe

Morgonen har jag mest fixat här hemma, hett upp gardiner (har varit utan sen förra julen så nu är julgardinerna uppe igen), bytt lampa, stoppat på snören på julklapparna jag har här hemma. 

Alltså jag är så taggad inför jul?!?! På att köpa julklappar!!! De ska bli så jäkla roligt och jag har kommit på vad jag ska köpa och har redan 4 inslagna här hemma. Dock vet jag inte vad jag ska köpa till alla, men ganska många :D 

Kul men jul! 

Sen har jag också sminkat mig när jag fick tid över och ätit lunch. Och de är verkligen kul att sminka sig när man inte gör de så ofta också drar man till med lite extra när man väl gör de!! Jippi!

Igårkväll var det ju såklart idol (vilket jag längtat efter hela veckan), Mariette åkte ut. Jag tyckte kalle. Så vi skulle få se Mariette en vecka till. Jag diggade henne hårt!

Men Tove och Erik var ju överlägset bra! Shiet alltså.


Just nu har jag en älg runt halsen, den är så kul. Ska fota så får ni se! Mammas gamla halsband hur kul som helst! :)

Så ser de ut när kissen vill in! Mjaauuuoo


Jag måste bara ge de nya bloggagratis ett plus. Man kan göra mycke mera nu och Tack så hemskt mycket! Något jag längtat efter väldigt länge nu!

Av Jenny - 26 november 2009 14:13

Kolla in min nya omröstning! Och RÖSTA!! :D De är ett måste!

 

Av Jenny - 25 november 2009 19:31

Tjabbaa!

I måndags var jag på afro och igår på spinning och core. Yes!! Äntligen och fy så kul men kämpigt också! :D

Inatt så sov Alex hos mig och jag älskar att ha någon att sova med, de är så varmt och skönt och mysigt även om man får nån smäll sådär mysigt! ;) haha Att sova själv är alldeles för ensamt och kallt och tråkigt. Någon som håller med mig?


Idag så steg vi upp typ 6 för att vi skulle åka med mami och hon åker 20 över 6.. Jobbigt de var att gå upp SÅ tidigt. Vi skulle ju nämligen till Marieberg i Kalix. Lämna mycket kläder osv. Från mammas jobb så for vi hem till Alex, sov en stund tills de blev ljust. Åkte till skolan, packade bilen full i lådor. Sen bar de av.

De gick bra att lämna tillbaka sakerna också. De var så trevliga och hjälpte till att bära.

Nu är jag hemma har ätit middag. Ska kila. 

   Tror att man kan lägga upp mer än 100 bilder nu!!!!!!!! :D:D hyperglädje!

Av Jenny - 23 november 2009 22:07

Här kommer saker som jag inte lagt upp bilder på men som kommer nu. Allt på en gång! :)

  

Linnea Fyllde 18 år ! :D GRattiiiiss (i efterskott ;) Augusti

Några av de fina människorna som var hos Linnea! -Maria och Amanda. Fina flickor! <3 Augusti

  

Tog körkortet och fick lite söta saker av Amanda, Rosie, Thomas, Samuel, Alva, deras Mormor, Moster och Smulan (hunden deras). :D

Detta är en hjärtformad bakskål, Muffinsformar med fiiiin mönster på, Recept på muffins och choklad -Allt från Fröken April! September

     Vi hade finvinter med snö och kyla. Men nej då ska allt försvinna och de ska hålla på att regna istället. oktober eller november?

Sminkning på filminspelning. Killen är död och skjuten! November

      Massor med kärlek, pussar och mys! 

Idag, 1 år 4 månader och 17 dagar. 16 hela månader. Helt underbart! :D

<3

Av Jenny - 23 november 2009 21:35

Några dagar innan halloween prövar jag sminka mig lite trollig sotig osv. Så såhär såg jag ut då:

  

Dessutom har jag kommer fram till att jag faktiskt är ganska bra på de där som har med smink och frisyser att göra. Inte precis klippning, de är inte något sånt jag vill göra. Bara frisyrer.

Som i Lördags efter att vi spelat spel så frågar linnea om jag kan göra något med hennes hår. Självklart vill jag det, jag kollar på hennes hår, hon hämtar en pall och jag sätter igång med fixning. Detta går otroligt fort och ändå gör jag som flera olika saker. och Fint blev de också :D

Hon fick en sne uppåt lugg och 2 inbakade flätor som går ihop till en från ena sidan så allt hår kommer på en sida, lockar håret som är utsläppt. De blir för lockigt men såklart går de till sig efter ett tag. Skitbra helt enkelt! :D

Hoppas att linnea blev nöjd också!? :)


Kom på att jag borde ta kort på sminkningar och hår som jag gör och visa, skulle inte de vara lite kul? :)

Av Jenny - 23 november 2009 14:09

Bion igår var heeeeeelt sjukt bra! 

Alltså jag vill bara se den igen :D  Så HIMLA BRA! Dessutom tyckte jag att den var bättre än twilight, i twilight hade de missat mycke man hade velat se mer av men i denna så behöver man inte se de som de tagit bort, man vet att de är där och de är ingen viktig del. Man får som se de men inte lika mycke som i boken. 

Har ni inte sett filmen. Gör det! Men se Twilight före om ni inte gjort de. :D


Idag har jag varit helt slut. Trött i benen (kanske sen badet igår) och sov ända till 10!!! Ikväll ska jag faktiskt träna igen. Efter så många veckors sjukdom (även om jag fortfarande snorar) så ska jag fan träna nu och jag ska bli frisk! 

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards