Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny - 7 januari 2012 19:43

Hejj!

Jaha, da har nagra fler dagar gatt. Kanns som vi varit har aslange! Anda ha vi knappt borjat pa projektet. Stressigt.

Mandag borjar skolan igen och vi kan borja ringa vara kontakter som har stangt eller ar okontaktbara over helgen.

Annars har vi de ratt bra, flyttat till ett nytt stalle i Observatory supermys, dock hade nagra av oss treebugs i sangarna inte mysigt, darfor har vi inatt fatt flytta till ett assoft hus pa samma stalle!

Idag har vi snackat ihop oss med gruppen,

Igar var de ocksa gruppsnack och stranden

I overgar var det flytt till detta stalle och aven utgang pa kvallen, en jakla kul kvall som slutade med fried rice som kvallsfika! :)

Igar fick jag kris, hemlangtar och angest mest pga baggarna dar..


Hoppas pa stranden imorgon.

Igar har jag och min alskade Alex spenderat 3,5 ar tillsammans. Ah sa bra de kanns <3 Min gulle hihi :)


har varit dalig pa foto de senatse dagarna, men innan de har de varit ganska ok! Visar om ca 2 manader... Hehe kanske.

Av Jenny - 4 januari 2012 13:06

Hej!! igen!

Hur ar sverige?

Mkt sno och fint vader, langtar lite efter snon och skidorna. Definitivt manniskorna, menannars har vi de mkt bra!

Idag ar det supervarmt och tror att de ar var varmaste dag iaf.

Jag hann ju inte beratta forut, Vi kom hit den 31 dec, var trotta efter farden och slitna, de var varmt och vi fick hjalt av lararen till vart hostel, nyarskvallen spenderade vi pa Camps bay, at god middag med efterratt och drinkar, skalade pa stranden med acklig dricka och sag raketer och manniskor som korde riktigt hart den kvallen detturom luktade de helt sjukt mkt rok som inte var fran eld.

Men de var himla fint och mysigt. Vi var hemma hyftas tidigt och fick sova ordentligt.


1 jan, jag och Sidney tar en springtur pa stranden, barfota. Sjukt skont att fa rora pa flasket nar jag suttit sa lange. Frukost och sen stranden i hout bay dar vi nu bor de forsta 5 dagarna. Lagade egen middag hemma den kvallen som blev linsgryta me ris och andra gronisar. Majoriteten av klassen ar ju veggosar.

Myskvall hemma med andra som bor pa hostelet.


2 Jan, springrunda igen fast nu upp i bergen (vi ar omringade av berg). Sen tog vi lokalbussen som man inte vet nar den gar till Cape town, traffade klara och hennes kille, kikade runt, pa karnevalen som var den dagen och sa, de flesta affarer hade stangt for har var de rod dag! At lunch/middag pa ett hamburgarstalle.

Kvallen blev samma som foregaende fast med kort och mys.


3 Jan, tar en morgonprom, vi sitter och vantar pa bussen som vi ska oka till camps bay, vantar i mer an 1 timme och nar vi sen ska ga darifran kommer bussen! Sa vi tog oss dit och de var de vart, stralande sol och mkt kallt vatten, bad och strandmys.Hem och kopa och laga middag -grillat -vegitariskt! Gott, skypade med Alex <3 mitt hjarta, jag blev lite ledsen da vi la pa. De var lite jobbigt att se varandra sadar. Man kommer sa nara fast sa langt borta!

De andra satt ich festade, vilket jag ocksa gjorde da. Vi akte sen ut till ett utestalle i Camps bay, danskade loss, akte vidare till long street in cape town, fortsatte och var hemma vid 5 snaret. Jag som var trott redan da festen borjade var helt slut. Sovtimeing! :p


4Jan, idag, alla sov som stockar, jag kunde saklart inte pa grund av vara rmskompisar och ljuset som strommar in av solen pa morgonen! Sa jag klev upp, at frukost och smorjde in mig. Tog lite bok till stranden och la mig och sola, laste och hade de himla skont. Da jag blev less pa att vara sjalv gick jag tillbaka da var de andra uppe me frulle.

Nu har jag Josefina och Lisa vandrat runt har i  varma Hout bay, sett salar i vattnet som lever fria, gatt pa kajen och landskapet ar sa himla fint har!


Det ar verkligen speciellt, manniskorna, landet, naturen! De kommer bli spannande dessa manader!



Idag kommer de flesta andra fran klassen ner hit! Sen ska vi tvatta och ata pa en fisk restaurang eftersom de ar var sista kvall har! :) Kramar till alla mina fina! <3

Av Jenny - 2 januari 2012 13:00

Hello!!

Just nu befinner jag mig i cape town, for fortsa gangen, kanns haftigt!

Igar hann vi bada och jag har sprungit pa morgonen varje dag me olika folk!

Himla skont och inte for varmt!

Nyar orkade vi inte aka in til cape town sa vi for till camps bay!

Hors snart igen

puss

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards