Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jenny - 29 oktober 2009 21:12

Hallå, har för ett tag sen gjort klart efterrätten till imorgon. Jag hoppas att alla kommer att gilla den och den ska bli så fin också hoppas jag! :D

Nu sitter jag och hoppas på att alex ska ringa och säga att han tänker komma hit ikväll/natt och sova här. Jag saknar honom så mycke.. <3

Imorgon blir det en fullspäckad dag. Jag ska försöka på morgonen att typ fixa efterrätten hem till gurra och efter de skulle Alex (om han kommer hit) äta lurre med sin pappa, vi får se om jag hänger på. Sen blir de KANSKE filminspelning beror på en vaktmästare med nyckel får veta imorgon innan 11. Efter de har jag antingen någon timma att inte göra något på eller så blir de träning Happy Friday. Har dock börjat få lite ont i halsen så jag hoppas på att de inte blir värre.

Sen blir de ju äntligen stunden jag väntat på hela veckan Middag hos Gurra!! :D De kommer att bli så mysigt och kul och gott! Heltaggad helt enkelt.


Alltså är de nån mer än jag som ofta gör saker medans de borstar tänderna. Som typ borstar tänderna och går på toa i en smäll?

Dock är jag väldigt noga med att alltid tvätta händerna innan jag tar i tandborsten igen, som alltd när jag går från datorn tvättar jag händerna, gör de ofta bara utan någon anledning också. Detta kan alltså resultera i spruknader på mina händer även om jag försöker att smörja in dom..

Av Jenny - 29 oktober 2009 09:18

Tjao, satte mig här nu. Jag har lite ont i magen men väntar på att jag ska kunna ringa jokki. Jag vet att hon skulle till Ikea idag så jag tycker att hon borde vara vaken men de är ju taskigt om jag skulle ringa och väcka henne. Men ärligt talat, tror ni inte de sitter i bilen nu?

Hur som helst är mina dagar fullspäckade framöver.

Idag, till storheden sen stan med Amanda, sen träning Cirkel (något nytt för mig) Kuul! :D Sen kanske hinna träffa Alex eller inte, i sånna fall hem, äta middag.

Imorgon, packning för hela dagens aktiviteter.. filminspelning kl 12 vet inte hur jag tar mig dit! :S sen träning happy friday, sen förmodlingen direkt till gurris för middag och förfest. :) och hela kvällen är uppbokad med förköp och alltihopa. :p

Tisdag eftermiddag åker jag mot Arjeplog (vet inte hur de blir med transport osv..) med Jossan, Ska bli kul men jag vet inte riktigt vad vi ska göra där. Känns så oplanerat och hemskt. Meen de kommer att bli bra!

Är där till Torsdag eftermiddag(?) och åker hem. Alex födelsedag så jag tror att de blir att fara till honom på kvällen är vi kommer hem? Undra vilken tid de blir då?!

Veckan efter detta blir det också Arjeplog och ett annat födelsedagsbarn. Jag vill även hinna med att filma till min egen film men eftersom svininfluensan kanske slog till så går detta åt skogen just nu och jag kommer vara så stressad.. Är uppjagad redan nu..

Ska snart ringa jokki. Väntar på att klockan ska bli halv.

Av Jenny - 28 oktober 2009 14:10

Hallå. Idag har jag hunnit fixa min outfit (alltså klippa lite osv) på morgonen, hunnit vara med Alva som kom hit en sväng och sen även fara till stan möta upp Mormor och Morfar för en lunch tillsammans med dem och Simon (som har namnsdag). :)

Nu har vi kommit hem och jag ska på cirka en timme åka till stan för en spinning 45. Skönt efter allt mitt ätande idag och godisätande häromdagen. :p Har ett sår på fingret sen Psi:n de gör ont så jag har stoppat en dalmatiner plåster på! ;p haha

Ikväll blir de one tree hill och gossip men mina favoritflickor! :D

Av Jenny - 27 oktober 2009 23:46

Tjena.

Fick igång msn nyss (installerade och alltihopa. Var ju svårt för mig som fattar trögt!) Har bara haft gamla på andra datorn (första alltså som låter så konstigt) såå jag hade fått 134 mejl...!!!!!!

Seriöst vad bombad. De flesta från facebook?! så onödigt. jag hatar de.. Sen var de ju viktiga som jag typ fått den 15 oktober och inte sett. Fy alltså shiet. Stressigt blev de!


Idag så blev att jag stannade längre än tänkt hos Alex, lagade grymt sen lunch och var väll lite tjurig eftersom maten är så viktig för mitt humör. Men har iaf köpt mig en ny vas idag. hur fin som helst! :D Bullig är den typ :)

Men alltså shit vad jag tycker om den pojken, helt galet. :')

For hem med 16.10 bussen och åt en mini middag när jag kom hem sen bar de av ner till Amanda konkandes på våran symaskin -tungt. Sen åkte de iväg och kvar blev jag Alva och Samuel, Samuel stack direkt till gustaf och sen vidare till aktivitet. Jag och Alva chillade lite men gick sen hem till mig och satte igång med baket. Jitterbuggare som mamma ska ha med sig. Alva gillade både smet och färdiga kakor (ett plus! :D) hon var så duktig och ville diska (min fasa men de kan jag ju inte säga..) Så hon diskade allt vi hade användit! :D Hur söt som helst.

När kakorna svalnade hjälpte mamma mig med svansen och Alva busade, åt en kaka sen bar de av hemmåt dom och då hade även Linnea och Gurra hunnit komma till mig och sen for vi till jokki.

Där låg vi mest och pratade och myste på.

Nu ska jag snart lägga mig, imorgon ska jag pyssla med kläderna och luncha med mormor och morfar för att de ville bjuda för att min broris har namnsdag. Hade tänkt att träna också. Får se vad de blir för något imorgon :)

Av Jenny - 27 oktober 2009 11:32

tjaoo!

Just nu pratar jag med amanda i telefonen. Trevligt, länge sen jag såg eller hörde nägot av henne. :D

Idag blev det inget Ikea som var tänkt, vi kom på att vi inte orkade och att de inte riktigt var så behövtligt. Så istället så träffade jag Johan och Jonna igårkvällen i alex stuga, läskig film som jag säkert kommer vara rädd för hela livet USCH!! (Johan vågade inte änns titta!!!) Men de var skojj ändå! :) Alex skrämde ihjäl mig med gubbmasken också även fast han inte hade den på helt.

Vid 3 kom vi hem och idag vaknade jag innan 9. Åt frulle och chillade med tiningen sen var de bara att försöka få upp Alex den sjusovaren ;p Efter ett tag gick de, idag är planerna att bege mig in till stan och köpa en vas. Sen vill jag också göra min svans och fixa kläderna som jag köpte igår. :D

Kuuul! :D Taggad som fan inför fredag! :D Först mysmiddag hos gurra med gudomlig pasta som vi ätit hos mig förut och förfestande sen vidare! :p

Föresten vill jag tacka Alex som gjorde om min grej där uppe eftersom min förut var olidligt ful. Tack älskling! :D <3

Av Jenny - 25 oktober 2009 15:21

I morse när jag vaknade hade hela min vänstra arm domnat bort, jag kände INGET av den från fingertopparna till armbågen. De var ganska läskigt.

Just nu rycker de i min vänstra arm över armbågen,just efter som typ dunkar. Jag vet inte vad de är men de har hänt förut också men de är som störande och jobbigt och läskigt!

Snart börjar vi med middagen, köttfärspaj. Gott! Jag längtar. Är ju helt fel i magen och allt med nya klockomställningen. Jobbigt!

Jag hoppas fortfarande på att få nattligtbesök ikväll. Men aldrig vet man något. Vi är ju oftast ganska spontana inte planerar så mycke. Men när de väl ska planeras så går de helt enkelt inte att planera för att de finns annat och finns aldrig tider eller något. Så jobbigt bara och jag tror inte de bara är jobbigt för mig.

Längtar till middag redan, ska nog hjälpa mami nu så den bli klar snabbare.

Av Jenny - 25 oktober 2009 10:49

Hahahaha vilket skämt till övergrej här över. Shiet, alltså så dålig är jag inte, men eftersom våran dator är pajad men lagad osv så har vi inte photoshop eller något så jag var tvungen att göra i paint, de tog en jävla tid och den blev skitful.... Ja ni ser ju själva.

Ska fixa detta nån gång när vi fixar till så vi kan få lite photoshop på andra datorn.

Tills vidare får jag väll skämmas..


Jasså, nu har även denna blogg börjat med reklam på sig, nog för att de inte är något som stör mig speciellt mycke. De är fortfarande bilderna som stör mig, att man inte kan lägga upp mer än 100 då ska de börja kosta 20 kronor för att få lägga upp mera?! Störande som jag vet inte vad..

Idag har dagen bestått av städning, dammtorkning och sånt. Dagen går hypersagta för att en timma är tillbaka ställd, åh vad jobbigt. >.< Jag är så hungrig och klockan var bara halv 11, jag som trodde den var vid 12.. Så nu väntar jag på klockan så att jag ska få äta lunch, ska äta om typ några minuter, 11 får bli bra. Längre orkar jag inte vänta.

Ikväll blir det inpuls och bodystep, efter de åker jag till Mormor och Morfar för att hämta garn. Ska ringa dem nu och säga att jag kommer (var upptaget nyss!)


Sen hoppas jag också på att få se mig käraste idag :)

Kraam!

Av Jenny - 24 oktober 2009 16:33

Tjabba, idag har jag tillbringat dagen med Mamma på stan! Så mys! :)

Vi har shoppat vinterskor åt mig, så att jag verkligen aldrig ska frysa (får se hur de blir med de..) vinterjacka åt mamma, sockar åt oss båda eftersom de bara går hål i alla mina nuförtiden ;p Även mer nödvändiga saker. :)

Men idag gick jag förbi en kvinna och råkade andas presic bredvid henne och alltså hon luktade bajs, inte typ prutt eller något, utan bajs som att hon skitit på sig eller något?

Hur kan de komma sig? Jag funderade på de, för jag tror ändå inte att hon hade bajsat på sig? Vad hade hon gjort? Hennes pruttar kanske luktar så? Men usch, de var inte trevligt i näsan x)

När vi var tillbaka till bilen så tänkte vi gå in en sista gång på Åhlens för att köpa hårspray, jag går i min egna värld och ser mig omkring, så ser jag någon jag känner igen, tittar tillbaka och börjar gapa. Där står självaste min pojkvän. Chockad jag blir vänder jag helt riktning och kramas lite. "Vad gör du här?" (även fast pojken bor i stan så har jag ALDRIG stött på honom sådär om vi inte bestämt att vi skulle ses) Så jag blev hur glad som helst! :D Dock ses vi kanske i 10 min sen ska han springa iväg och jag till bilen.


Har ringt mormor och farmor nyss, behöver nämligen garn till halloween så nu är de nästan fixat, de skulle leta fram åt mig sånt de inte behöver! :D

Ska även på rödakorset på måndag för att inhandla min outfit som jag sedan kan laborera själv med! :p

Men hittar jag inget och allt går fel så har jag en extra plan, den är faktiskt ganska bra har jag just kommit på! ;)

Hoppas de är bra med er! KRAM! :D

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards