Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jenny - 9 oktober 2009 17:23

Tjena, sitter just nu i Umeå hos Alex bror och hans tjej!

I Ondags: Steg upp 05.20 och gjorde matsäken och klockan 07.10 gick bussen mot umeå. Busresan gick bra och vi hade trevligt, när vi kom fram gick vi raka vägen till Frasses för att äta lunch som vi fick släga i oss för att vi hade så bråttom. Direkt efter de gick vi till filmstaden där de var samling där fick vi veta temat för filmningen (vad den skulle handla om): Dilemma!

Ganska enkelt tyckte vi och gick till vandrar hemmet delade upp oss i grupperna och spånade på filmidéer. Det gick bra och det hela slutade med gnäll och filmning till klockan halv 6 på morgonen. Vårat problem var att vi inte hittade någon bil som vi ville ha med! Som tur fick vi de till slut!

Vi gick upp 9 dagen därpå för att käka frulle och gå till redigeringen, de var kämpigt med de gick. För mig och rebecca tjorvade de sig mycke på morgonen men blev bra till slut! :)

Erik och Olle kom senare för att de tydligen skulle ha sovmorgon? Men då började de klippas! Vi fick klippa till klockan 16 sen var de slut. Och så blev de, hyffsat klara var vi!

Kvällen var vi trötta och somnade innan 12. Jag sov till halv 8 då kunde jag inte sova mera, jag gick upp och började städa och packa min väska. De andra hade väckare på 20 i 9. Så efter de steg dom upp och vi gick och åt frukost.

Idag har de inte hänt så mycke, vi gick på stan från kring 10 till 11 då var i i filmstadens lokal och såg på allas filmer, efter de fick vi gå på lunch, vi åt lunchbuffé på en resturang för att sedan gå tillbaka och höra vem vinnaren var!

Det vart inte vi och filmen som vann var ändå bra så de var ju bra! Hade dock varit kul att vinna men vi har lärt oss på resan och det är ju de som är tanken.

Efter de gick vi mot busstationen för att åka hem men jag skulle ju inte hem utan jag skulle bli hämtad av pojkvöns bror eftersom jag blev frågad om jag skulle stanna en extra dag med honom hos hans bror. Såklat vill jag de! Vi for runt lite och sen hem hit där vi sitter nu.

Jag hade namnsdag för någon dag sen och samtidigt firade vi 1,3 år jag och lille plutten så nu när jag kom så fick jag ett hur gulligt kort som helst (två grodor som pussas?) med världens gulligaste text i och en milslång halsduk som är hur mysig som helst! :D Alltså jag blev alldeles till mig av detta. SÅ gulligt!!! <3 Du vet inte hur mycket jag älskar dig, och inte jag heller! <3

Vi ska snart käka lite middag.

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards