Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jenny - 28 oktober 2011 16:55

Snart är de dags att börja dra sig hemmifrån! Om ca 2 timmar. 

Shit, jag kommer att sakna Alex, klassen, Stockholm! Konstigt hur man blir fäst! Tur att jag ska tillbaka! :D hihi

Men just nu är jag sjukt inställd på att komma hem, ska bli så himla mys! 

Imorgon får jag träffa iaf Linnea (MYYS) och Jossan, Bea och pitebor =fest och utklädnad! Jag har fixat så jag har en enligt mig bra grej, förutom håret mitt som jag borde färga... Har sökt på flera affäer men de hade inte färgen jag ville ha... Kom på NU att jag kanske skulle sökt efter orange istället för mörkröd... Skit för de hade orange på några jag var in på! :O TABBE!

Jaja, de löser sig. Bara frisyren blir rätt så blir jag ändå nöjd! :)

Blev bjuden på lunch idag av Jocke! Han är på besök! Så himla roligt, förutom att jag åker hem då... Hehe 

Han visade en liten pojke som jag ville visa er men de funkar dåligt... Älskade den där lillen iaf! ;) 


Har Lite bilder jag tog för ett bra tag sen! 

Alla dessa har Lena odlat hemma hos sig, de gröna är PANG goooda! Och dessutom har de ju varit flera flera mer som de ätit under sommarens gång! 

     

Denna blomma lever bara i 1 dygn! Hur häftigt är inte de?

Av Jenny - 23 oktober 2011 11:40

Då drog Alex till jobbet. När han kommer hem planerar jag att ha middagen redo! Har även gjort upp någon slags matlista över veckan för annars lever vi nog av bara vatten.. Hatar att behöva handla precis då jag kommer hem. 


Jag är faktiskt ännu ett snäpp bättre idag! Så himla skönt att man blir bättre och inte sämre! Hade nästan tänkt att gå de några 100 metrarna till Kupan som ligger här i Centrum för att kolla om det är öppet, då kom alex på att kolla på nätet! =de har bara öppet Torsdagar och Fredagar!! Fy skäms.. Nu får jag gå i skärholmen på någon rast eller efter att vi slutat! 

Alltså shit, dagarna jag varit sjuk har jag blivit godisgris, de är hemskt. Jag gillar ju inte ens godis. De gör jag fortfarande inte.. Äter Alexs godis som jag inte ens tycker om!! :O Lägg av säger jag till mig själv, ska jag äta godis vill jag ju iaf tycka att det smakar bra! Får väl köpa något i min egen smak.. 


Igår satt jag och kollade på en massa gamla bilder, åååhh jag blev lite nostalgisk. Saknar mina vänner och familj och djur och Luleå så mycket! Tur att jag har Alex, klassen, Lena och Sten, och även några av mina jobbkompisar! Så fina!


Vet inte om jag berättade de, men förr helgen såg jag ju massa kändisar! Det är verkligen roligt att se dem. De är alltid lika konstigt för mig och alltid samma sak "Vad det där ......?". 


Nostalgi.

   Sampe och jag spelade kort för några år sen! De är så fina han och Alvis. Mina favvoungar!   Oj oj.. De var ett tag sen! :D Mina längsta bästa kompis som existerat. Alltid kommer det vara så! Vi som bara hör ihop!


Här är vi till och med i Stockholm. Linnea Jokki och Jag. Åh kan ni inte komma hit nu!! Håkan konsert var stockholmsanledningen helt enkelt! 

Älskar fortfarande bilden! Linnea och Jag på Ica i byn! Mys!

Lill katta... Åh, snart får jag kramas. Dock kanske hon hoppar ner i väskan så hon får en trip till stockholm, de tror både jag och Alex är en bra ide, dock med tanke på gammelkattas hälsa och uteliv ska vi nog inte ta de ifrån henne...





Sen har jag ju min fina Amanda. Min fina syster! Finns inga ord för detta. <3

 

Kolla min fina rosett!! Åh, ibland önskar man att man hade längre hår och kunde göra något liknande men Hur accepterar man att håret är för kort?         Dessa följer definitift med tillbaka från LÅ och hit.

Av Jenny - 22 oktober 2011 14:17

Alltså är det sant att det snöat i Lule? Antnäs tillome? Åh, mindre än en vecka så är jag också där! :)

Fast just nu är jag väldigt glad här också! :)

Jag är på tillfriskningsväg och har min händige sambo hemma! :D

Idag har han rensat handfatsrören så nu ska de förhoppningsvis sluta stinka därifrån (var sjukt vidrigt!), vi tvättar och jag har fått in allt mitt som bara var dumpat i både resväska och "korgar" dit de ska. Städa toan är också gjort. Jag har även dam dam daaaammm tagit kort på läggan! :)

Så här ska ni få er en titt! 


Hallen!

   Toalett   med badkar   Den stora sängen! (har dessutom ett superfint påslakan som tyvärr inte syns.. Men ja de finns där under! :))   Här kanske det kommer en tv någon gång! Till vänster mot köket, till höger mot hall, badrum och klädkammare.   Allrummet (här är även sängen till vänster som inte syns!   Min vackra tavla! Tänk att man bara går på saker ibland! hänger bredvid sängen typ.   Fönsterbräda med mina fina ljuslycktor och kort från familjen (katt som gäspar!)    Köksbordet och nya gardinen!   Kök, disk=visar bara att vi lever, bor och äter här! :) Fina katthandduken också, inköpt av Alex.   Små hyllor i hörnet!   Åt Andra hållet! Lite rolig tapet :)   och min fina myrorna fynd! Elefantkannan!   <3  

Jaha, de var nog allt jag hade att komma med än så länge! :) Vi saknar kanske endel grejer men man klarar sig utan de ibland iaf! 

kramar

Av Jenny - 21 oktober 2011 10:12

Hej, jag ligger hemma i sängläge just nu.

Jag har varit dum, riktigt dum mot min kropp upptäckte jag inatt.

Jag har tänkt att det går alltid!

Jag börjar från början..

Jag har jobbat och gått skola i sträck i ca 1 månad och 1 vecka utan att vara ledig en ända dag. Antingen har det varit skola eller jobb eftersom jag alltid går skola mån-fre och jobbar lör-sön. 

På skolan har vi haft mycket den senaste tiden, vi har fått stanna till 10 på kvällarna för att hinna göra klart vårt projekt.

Dagarna jag jobbat har det varit kallt och jag har verkligen frusit till is några gånger eftersom man står ute i 4 timmar och inte rör sig för mycket. Hade man sprungit 4 timmar i sträck är det klart man hade hållt sig något sånär varm..

Hur som helst, till denna vecka, Onsdag kväll börjar frossan komma med feber och otroligt ont i kroppen, Torsdag morgon känner jag fortfarande av det, håller på att svimma i köket hos Lena och Sten. Lägger mig en stund. Tänker att jag stannar nog hemma, sen kommer jag igång fixar gröt, äter och det känns lite bättre. Jag tänkter att nog kan jag fixa detta alltid.

Det skulle jag inte gjort. Svettas av inget och fryser skitmycket till och från. Tågen kaosar och jag tar buss åt fel håll. Väl på plats hos Tora som vi skulle ses hos går det bra, dricker te, gör intervju osv.

Sen tar vi vårt pick och pack till Josefina, mysigt att vara hemma hos folk iställetför på skolan! Jag tänkte åka hem tidigare men känner att varför de egetligen. Får bara tråkigt och ensamt hemma och vi tog de ju lungt!

Åker hem vid 16.30 -tågen försenade igen..

Gör mig mat och lägger mig direkt i sängen efter de. Pratar i telefonen med olika under kvällen och somnar vid typ 21.

Vaknar vid 3-4 tiden av att de rinner något i halsen och från näsan -näsblod! (upptäcker jag först när jag kommit upp till toan. Tar papper och är påväg till sängen -svimmar. 

Vilket jag upptäckte i morse att jag hade då tappat pappret och hämtar ett nytt. Påväg från toan till sängen svimmar jag igen. 

Det är så sjukt läskigt att inte ha någon kontroll alls över kroppen. Den bara viker ihop sig och så ligger man och vill inte röra sig egentligen.

Jag har ingen aning om hur länge jag låg på golvet någon av gångerna egentligen..

Hur som helst, ringer mamma, jag är skiträdd. Vet inte vem jag ska ringa, hur jag ska göra, vem kan komma??

Ringer 112 (för första gången i hela livet), får då även prata med en sköterska/läkare något sånt. Han frågar massa, jag svarar och han kommer fram till att jag ska ringa Lena och Sten fast tillbaka dit om det blir värre.

När vi lagt på ringer jag mamma, säger att jag faktiskt inte vill ringa dem såhär mitt i natten, folk som bor långt borta och ska jobba dagen efter..

Blodet slutar rinna efter ett tag, vi lägger på och jag kan somna. Dock oroligt. När jag går upp för att tex ladda mobilen får jag svim-känslor och febern känns hög. Svettas fryser svettas..

Nu på morgonen har det ringt massa, jag har ringt vårdcentralen här nere, har taxi dit för jag vet inte om benen håller mig så långt. Det är högst 1 km dit alltså.. Helt sjukt.

Jag var så himla rädd inatt, ingen jag kunde ringa och be komma som jag känner eller kan inte knalla till grannen och säga hjälp. Blod på golv, mig kudde, handfat, toa.. Ja

Vad ska man göra!! 

Kändes så himla tragiskt och typiskt att man är ensam när något sånt här händer.

Jag har varit upp och hämtat lite filblandning till frulle och kissat. Annars vill jag inte lämna sängen.



Av Jenny - 18 oktober 2011 22:29

Hej!

Ni som missat -jag har flyttat!

Jag och Alex har blivit sambos dock har vi bara hunnit sova tillsammans i lägenheten en natt, han är i Malmö på kurs och jag får bo här själv. 

Börjar få mer hemtrevligt, har städat, och fått iordning mer! Idag skulle jag fixa ett skynke men vad händer? Själva krok grejerna är skitdåliga, tyget ramlar ner. Så himla irri!!

Jag sket i de och får fixa nå nya. Men det hade ju blivit så fint tror jag!


Annars blir jag så himla slö när jag är själv, jag ids inte göra rejäl middag. Igår blodpudding, odag fil, kokta morötter, hårdmacka.. Vill inte göra något åt bara mig. Sen har jag kommit så sent också de senaste dagarna.


En rolig grej! Jag ska få besök!! :D Av Amanda min pingla! Kommer i november då jag just varit hemma men ändå! Blir skitkul juh! 

Så får hon se hur jag har det i storstaaan..

Men jag längtar hem, lyssnar för tillfället på p4 norrbotten! ;) Karlavagnen! -gilla!

Av Jenny - 9 oktober 2011 20:03

Tjao!

Försökte nyss skypa med linnea, skit på skype! De bara sket sig och vi hörde inte alls varandra!

Så himla tråkigt, dessutom har hon halebop!! Skit, det är lixom ett tryck på henne nu att byta till Telia max 25, de äger ju stenhårt! :)


Helgen har bestått av jobb, pojkvänsmys, tvkväll och matlagning. :) Fint vare faktiskt!


Har dock inte gått super på jobbet, och dessutom höll jag på att frysa ihjäl så håller jag mig frisk efter detta har jag en dunderkropp!!

Kan inte sluta längta till Norrbotten, de sitter liksom fast i hjärtat och går inte att slita ut, ni är så fina! <3

Puss

Vet ni vad de har på centralen?

En video på en vägg som växlar mellan hundvalpar, kattungar tydligen fiskar också men dem har jag alltid missat! En dag då jag väntade ställde jag mig och tittade på videon istället för att frysa på perrongen, SÅ SÖTA! Jag vill bara ta hem alla söta djur jag ser och behålla den och kramas, jag är kär..  

Av Jenny - 5 oktober 2011 17:45

Jag har verkligen otur idag!

Igår la ju mobilen av, blev väckt av Sten eftersom jag har alarm i mobilen. 

Hade noll koll på klockan hela dagen (har ingen annan klocka med än mobilens) och dessutom kan varken jag inte nå någon och ingen kan nå mig.

Jag satte iaf Nokia 3310 som jag fick låna av dem på laddning och har gått hela dagen med förhoppningen att jag kommer iaf komma hem och kunna få igång DEN mobilen. Hoppade på tåget som blev 30 min försenat, vilket betycer att jag satt 1 timme på pendels plus 30 på tunnelbanan och kom sent. 

Sen visade de sig att jag var sjukt hungrig åt min lunch så tidigt att sen höll jag på dö, vi slutade halv 3 idag tyckte att vi hade rätt att göra det eftersom vi jobbade länge igår (kom hem vid 11..). Då drog jag till Liljeholmen där jag hade Alex, han sa att ett nytt batteri är nog lösningen. 199 kr på ett batteri, trött och hungrig mot centralen och går till SLs hittegods för att leta sjalen jag tappade.

Fanns hur många som helst men inte min. Ville som ta någon av de andras istället!!! 

Hem, stoppar in det nya batteriet och mobilen säger precis samma sak. Tar ut SIM och stoppar in i Nokia, "ogiltigt SIM". Jag vill bara..........

Fortfarande hungrig och låter Lena stå själv i köket för trött är jag också. Så dumt, ska nog ner och höra vad jag kan göra.

             saknar er mina fina flickor! Det blir som så tomt! När kommer ni hit? :D

Av Jenny - 2 oktober 2011 16:22

Hejj!

Både igår och idag har jag jobbat! Dock bara 4 timmar med med de jobbet räcker det gott och väl. Känns längre om jag säger så..

Jag är så himla sugen på att träna, fara ut och springa, gå på gym, pass osv. För det första har jag inget gymkort och de är dessutom asdyra.. Vet inte om jag ska satsa på de när jag inte vet om jag kommer att hinna med att gå dit, just nu känner jag inte att jag hinner fara ut och springa.. Eller jag vet att jag skulle hinna. Som tex idag, Men när man jobbat och hållt igång hela veckan så känns det bara så himla skönt att få den lilla vilostunden.

Så tråkigt.. :( Jag vill hinna typ innan jobbet/skolan för jag är ingen "träna på eftermiddagen"-människa. Det betyder att jag måste stiga upp vid 5 på veckan och 7 helgen. Det känns inte lockande när man dessuom vill hinna sova så mycket som möjligt! 

Jag blev så bortskämd i veckan då jag hade Alex här. Det blir jobbigt utan. 

Till er som bor ihop, sluta bråka och ta vara på varandra istället. De är bara jobbigt att behöva sakna hela tiden.

    

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards