Peace, Love and Ice Cream

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

kroppen säger ifrån

Av Jenny - 21 oktober 2011 10:12

Hej, jag ligger hemma i sängläge just nu.

Jag har varit dum, riktigt dum mot min kropp upptäckte jag inatt.

Jag har tänkt att det går alltid!

Jag börjar från början..

Jag har jobbat och gått skola i sträck i ca 1 månad och 1 vecka utan att vara ledig en ända dag. Antingen har det varit skola eller jobb eftersom jag alltid går skola mån-fre och jobbar lör-sön. 

På skolan har vi haft mycket den senaste tiden, vi har fått stanna till 10 på kvällarna för att hinna göra klart vårt projekt.

Dagarna jag jobbat har det varit kallt och jag har verkligen frusit till is några gånger eftersom man står ute i 4 timmar och inte rör sig för mycket. Hade man sprungit 4 timmar i sträck är det klart man hade hållt sig något sånär varm..

Hur som helst, till denna vecka, Onsdag kväll börjar frossan komma med feber och otroligt ont i kroppen, Torsdag morgon känner jag fortfarande av det, håller på att svimma i köket hos Lena och Sten. Lägger mig en stund. Tänker att jag stannar nog hemma, sen kommer jag igång fixar gröt, äter och det känns lite bättre. Jag tänkter att nog kan jag fixa detta alltid.

Det skulle jag inte gjort. Svettas av inget och fryser skitmycket till och från. Tågen kaosar och jag tar buss åt fel håll. Väl på plats hos Tora som vi skulle ses hos går det bra, dricker te, gör intervju osv.

Sen tar vi vårt pick och pack till Josefina, mysigt att vara hemma hos folk iställetför på skolan! Jag tänkte åka hem tidigare men känner att varför de egetligen. Får bara tråkigt och ensamt hemma och vi tog de ju lungt!

Åker hem vid 16.30 -tågen försenade igen..

Gör mig mat och lägger mig direkt i sängen efter de. Pratar i telefonen med olika under kvällen och somnar vid typ 21.

Vaknar vid 3-4 tiden av att de rinner något i halsen och från näsan -näsblod! (upptäcker jag först när jag kommit upp till toan. Tar papper och är påväg till sängen -svimmar. 

Vilket jag upptäckte i morse att jag hade då tappat pappret och hämtar ett nytt. Påväg från toan till sängen svimmar jag igen. 

Det är så sjukt läskigt att inte ha någon kontroll alls över kroppen. Den bara viker ihop sig och så ligger man och vill inte röra sig egentligen.

Jag har ingen aning om hur länge jag låg på golvet någon av gångerna egentligen..

Hur som helst, ringer mamma, jag är skiträdd. Vet inte vem jag ska ringa, hur jag ska göra, vem kan komma??

Ringer 112 (för första gången i hela livet), får då även prata med en sköterska/läkare något sånt. Han frågar massa, jag svarar och han kommer fram till att jag ska ringa Lena och Sten fast tillbaka dit om det blir värre.

När vi lagt på ringer jag mamma, säger att jag faktiskt inte vill ringa dem såhär mitt i natten, folk som bor långt borta och ska jobba dagen efter..

Blodet slutar rinna efter ett tag, vi lägger på och jag kan somna. Dock oroligt. När jag går upp för att tex ladda mobilen får jag svim-känslor och febern känns hög. Svettas fryser svettas..

Nu på morgonen har det ringt massa, jag har ringt vårdcentralen här nere, har taxi dit för jag vet inte om benen håller mig så långt. Det är högst 1 km dit alltså.. Helt sjukt.

Jag var så himla rädd inatt, ingen jag kunde ringa och be komma som jag känner eller kan inte knalla till grannen och säga hjälp. Blod på golv, mig kudde, handfat, toa.. Ja

Vad ska man göra!! 

Kändes så himla tragiskt och typiskt att man är ensam när något sånt här händer.

Jag har varit upp och hämtat lite filblandning till frulle och kissat. Annars vill jag inte lämna sängen.



 
 
Ingen bild

Linnea

22 oktober 2011 12:47

men herregud! ta hand om dig, sötis. blir ju alldeles orolig. tur att alex är på g hemåt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 november 2014 13:12


Det var inte igår! Jag måste skriva av mig och idag är vekligen en blä dag. Jag är inte riktigt frisk, sitter hemma och ska plugga men hjärnan orkar inte med. Noll lust. Jag måste ut med Elvis som jag iprincip alltid ser fram emot men inte nu. Vi s...

Av Jenny - 23 maj 2014 07:32


Ibland får man prioritera sömn före träning. Efter denna halva vecka som gått har jag varit så trött! Skoldagar med redovisning där jag har varit i slutet vilket leder till lite nervositet hela dagen och koncentration på vad de andra säger vilket i...

Av Jenny - 11 april 2014 10:01

Och föresten, uppdatering om Honey så har hon verkligen accepterat oss, de har även accepterat Elvis men har såklart respekt för honom vilket han har för dem också :) Honey sover på oss (speciellt mig) hela natten och de kommer och äter direkt jag sl...

Av Jenny - 11 april 2014 09:49

Jag har blivit sjuk. Ont och svullen i halsen plus mycket täppt och snorig i näsan. Jag känner att jag verkligen inte vill vara sjuk nu, det är sista tiden på skidorna och jag vill kunna ta vara på det i mängder. Nu orkar jag knappt gå ut med Elvis...

Av Jenny - 2 april 2014 11:37

Hej! Just nu bor jag Alex och Elvis på malmudden tillfälligt för att sköta cookie och honey, Elinas katter ;) De som har det jobbigast är Elvis och Honey, Elvis med alla ljud -tack radio så de inte blir så jäkla tydligt och Honey hon sover mest...

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards