Peace, Love and Ice Cream

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Augusti i bilder

Av Jenny - 28 augusti 2012 20:45

Tjabba!

Började dagen med att försova mig p.g.a att jag glömt att ställa väckarklockan! Men inte farligt, hann ändå allt som jag hade tänkt typ iaf.

Men dålig start på dagen fortsatte, hönan Tian smet ut när jag var till dem för att ge mat. Ingen ide att försöka få in henne för då skulle de andra också gå ut och hade jag tid me något sånt? Nae. Dock std hon så fint och väntade nu när jag kom hem sådär 10 timmar senare. Hehe Men hon är så söt!

Åkte till sjukgymnasten och hon knakade ut min rygg igen.. Ny tid är även beställt. Detta är alltså såklart återkommande eftersom det suttit fast i evigheter är de klart de inte kan släppa på en gång pang bom. Även för nacken och armarna kommer de ta ett tag eftersom hela min rygg varit i helt fel läge.

Åkte till Morfars och lurrade å bara tog de lungt som de där pensionärenar gör ;) 

Bestämde mig för att åka hem vid 14.30 typ, men då ringer mamma å vill att jag ska komma å paddla lite kajak för en på hennes jobb hade hoppat av, så jag hippade på med en 15 mins varsel! De var en så kallad "prova på" -grej vi var på. Men de kändes väldigt bra! Roligt att paddla igen och vädret blev kanoners.

Efteråt grillades de lite hamburgare och vi hade sällskap med en tjejs hundar. Så mysiga och fina, pälsen som fårskinn fast bättre typ!! Härligt! :D


Här kommer lite bilder från hela Augusti månad med en lliten förklaring under också! :D


 

Jag och min fina pöjk efter en husbilstur med Lena och Sten. Dumt nog hade jag bara mobilen på själva utflykten.


     

Här sitter jag och kollar.


 

På Cafeét Under Kastanjen fikar jag och Josefina detta himla goda fina, Dessutom är min glutenfri! 


 

Fina Josefina! :D


 

Jag var där med min nya prickiga klänning! 


 

Och så kom Simon med nya kläder han också! :)


 

Dom där fina Stockholmarna! Dock kommer Simme från Arvika.


 

Under denna Kastanj sitter man när man fikar ute! :)


 

De är så mysigt på detta Cafe, allt ät bra, fikat, personalen, stället, läget (gamla stan) och mysfaktorn är superhög!


 

Vi vandrade runt i väntan på Balder.


 

Här kommer han också, Balder! 


 

Vi åt hamburgare på ett ställe och gick sedan hit på takterassen och drack en öl eller de man nu ville ha (jag hatar öl...). här kikar vi på DVD menyn! 


 

Ser ju lyxigt ut.


 

Efter en springrunda hittade jag vildhallon på vägen hem! Plockade med hem några av de perfekta bären som rymdes i min hand! Så gott.


 

I detta hus i gamla stan är det vi har bott "Trångsund" heter de ju! ;) Hihi, 


 

Då flyttar vi!


 

Vi fyllde inte släpet men de packades jäkligt bra!


 

"Men nu vill vi faktiskt åka!!" (pappa inne å handlar gokartdelar..)


 

Väl i byn igen så drog vi ihop en Surströmmings middan för familjen å Morfars! 


 

Färspotatis från landet och surströmming! Mums


 

Jag hade bakat en vacker flädertårta!


     

Min älskling! Hon var så saknad! <3


 

Ny Tuppe har nu börjat gala lite skraltigt och är ännu inte chef. De är hon till höger -Elvan, Tian längst in är den tamaste och envisaste... ;) haha


 

Min fina lekstuga. :) Den har morfar och pappa byggt till mig! Den är fortfarande så fin!


 

Bilen jag kör med här hemma! Den är ganska grym tycker jag! ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 november 2014 13:12


Det var inte igår! Jag måste skriva av mig och idag är vekligen en blä dag. Jag är inte riktigt frisk, sitter hemma och ska plugga men hjärnan orkar inte med. Noll lust. Jag måste ut med Elvis som jag iprincip alltid ser fram emot men inte nu. Vi s...

Av Jenny - 23 maj 2014 07:32


Ibland får man prioritera sömn före träning. Efter denna halva vecka som gått har jag varit så trött! Skoldagar med redovisning där jag har varit i slutet vilket leder till lite nervositet hela dagen och koncentration på vad de andra säger vilket i...

Av Jenny - 11 april 2014 10:01

Och föresten, uppdatering om Honey så har hon verkligen accepterat oss, de har även accepterat Elvis men har såklart respekt för honom vilket han har för dem också :) Honey sover på oss (speciellt mig) hela natten och de kommer och äter direkt jag sl...

Av Jenny - 11 april 2014 09:49

Jag har blivit sjuk. Ont och svullen i halsen plus mycket täppt och snorig i näsan. Jag känner att jag verkligen inte vill vara sjuk nu, det är sista tiden på skidorna och jag vill kunna ta vara på det i mängder. Nu orkar jag knappt gå ut med Elvis...

Av Jenny - 2 april 2014 11:37

Hej! Just nu bor jag Alex och Elvis på malmudden tillfälligt för att sköta cookie och honey, Elinas katter ;) De som har det jobbigast är Elvis och Honey, Elvis med alla ljud -tack radio så de inte blir så jäkla tydligt och Honey hon sover mest...

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards