Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 13 augusti 2012 17:44

Hej! 

Här kommer min lista på riktigt bra grejer i Stockholm. Rekommenderar verkligen allt detta! 


Under Kastanjen

http://www.underkastanjen.se/

Kindstugatan 1

Gamla Stan, Stockholm

Supergott fika, de erbjuder sjukt mkt som är glutenfritt och även gluten och laktosfritt och säkert för andra allergier! 


Fasching

http://www.fasching.se/

Kungsgatan 63

Stockholm

En Jazzklubb som jag var på en kväll och hade så jäkla kul, då spelade de gammeldags asbra dansmusik och hade öppet till 04 eller 05. Vi var iaf där till stängning! 


Vigårda

http://vigarda.se/

Norrlandsgatan 13

Stockholm

Ett snabbmatsställe med LYX! De har supergoda hamburgare och även här erbjuder de Gluten och Laktosfritt som är jäääätte gott! De erbjuder nötkött, 24 h kokat nötkött, lamm, oxkött, kyckling och vegetariskt. Har även sallad.


Jag har också besökt 3 olika indiska restauranger och de alla var så fantastiskt goda! När jag äter indiskt så tycker jag de är så gott att jag VILL inte sluta äta, jag äter mig så proppmätt så jag oftast börjar må illa... Kan inte hjälpa de, rullar därifrån.

De jag var på:


Indian Garden

http://www.indiangarden.nu/

Heleneborgsgatan 15

Stockholm

En liten Indisk restaurang, superbra och gott! Var dock här för 2-3 år sedan, men supermysigt.


Tre Indier

http://www.treindier.se/

Åsögatan 92

Stockholm

Mycket större ställe, var här med hela klassen och vi fick ett helt långbord. God mat men myskänslan försvinner lite när de är så pass stort. 


Indian Stories

http://indianstories.se/

Jungfrugatan 6

Stockholm

Här åt vi efter vi haft premiär på filmen. De var så sjukligt gott att jag nästan sprack. Fint och mindre ställe. 



Fröken söt

http://frokensot.se

Götgatan 9

Stockholm

En affär med supersöta klänningar, toppar och smycken. Klänningarna och topparna görs av svenskar som syr hemma och skickar kläderna dit för försäljning. De flesta kläder är sydda med strech trådar på ryggen så de är bara "one size" men många former kan ha dem. Jag har handlat där.


Parkteater

http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?parkteatern/&main

Olika parker i Stockholm på sommaren

Ett evenemang som håller på hela sommaren, de sätter upp teater/musikal/dans i parker runt om i Stockholm. Jag har hört att detta är väldigt omtyckt och skulle själv velat vara dit. Passade tyvärr aldrig. 


Många platser på Söder är fina att prommenera runt i och kolla på gamla fina hus.


Kommer inte på mer just nu. Skriver till om jag kommer på något mer!   

Av Jenny - 13 augusti 2012 17:23

Nu lever vi i flyttkartonger! Imorgon bär de av och i morse kom pappa med bilen. Känns så bra! :)


De senaste dagarna har jag haft de så bra :) träffat fina människor, packat å städat!
Just nu frostar jag av frysen. Tog ett dopp tidigare och så åt vi på pizza hut! ;)
Framöver ska jag göra en liten lista på tips som jag gillar här i Stockholm! :)
Kram

De fina vattnet efter att ha skurat ur ugnen. 

Frosta av frysen. Man tager vad han haver!

Flyttkartonger och en trött kille. Vi har mer på andra sidan. Använder faktiskt alla 10 och 2 resväskor + lite mer lådor och ikeapåsar.

Park-häng! Mysigt, sjukt duktiga Killerball!!

Och jag, hej.

Av Jenny - 9 augusti 2012 10:15

Idag har jag planer! :) Känns väldigt bra! 

Igår packade jag ihop en låda med massa porslin och köksgrejer. Ska he ner lite mer i lådan idag så vi har knappt några saker kvar i köksskåpen. Eller jo, eftersom hyresvärden hade grejer här så finns de lite saker. 

De sista som åker ner kommer nog vara brödrosten. Jag klarar mig inte utan den! 


Mina skor från igår är fortfarande inte torra! De är ju sjukt, borde typ ha kramat ut dem och sköljt i vanligt vatten. De kommer ju ruttna snart! :(


Senare ska jag träffa Josefina Simon och Balder för lite utflykt! -taggad! :D

Tänkte slänga ihop en rabarberpaj till de! 

Nu tar jag tag i disken.

 

Tårtan jag bjöd på blev succé, glömde dockfota den så här är en annan vi blev bjudna på 2008 tror jag hos Gurra! Den fick hon utav sin dåvarande pojkvän. Ändå riktigt gulligt.

Av Jenny - 8 augusti 2012 16:43

Hemkommen från sista dagen på jobbet! Sorgligt, skönt, trist men ändå kul. :)
Såg ut som en blöt katt och vattnet bara rann, sjöblöt. Inte konstigt när de SPÖregnar å man har tagit de sämsta möjligaste kläderna på.. Seriöst forsar de längs gatorna!
Just nu vräker jag i mig rester från igår, veg taco testade jag på. Ingen höjdare tyckte Alex men inte så dumt tyckte jag! :)

Försöker bli av med soffan men de går tungt... :/ för att myrorna ska hämta måste de va mkt mer...
6 dagar och jag är din Luleå <3

Av Jenny - 2 augusti 2012 14:15

Då var de augusti!
Tiden går även fast de inte känns så. :)

Ligger hemma idag, sjukskrev mig igår eftersom när jag jobbade igår kom å gick febern hela dagen.. Inte att leka med att gå i trappor å backar. Vilar upp mig för helgjobbet ist då :)
Sista jobbdagen flyttas hela tiden men nu är de onsdag den 8:e som gäller å så får de bli också!
Mår bättre idag så de känns skönt!

Fick oxfilé till middag igår av mitt hjärta och sen besök av favvosarna SBJ! De blir trist att bo så långt ifrån dem..:( men som tur är har vi en film som ska visas :D

Har gjort layout till dvdskivan idag! Snart åker de på bränning!

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards