Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Jenny - 28 augusti 2011 21:19

Min dag blev i bilder nästan! Här kommer de! :)

   Mitt fynd igår! 5 för 10:- Till och med en silversked!   Bullbaket idag resulterade i galet goda bullar!   Blev väl inte de finaste men smaken räknas! Dessutom ser dom ju goda ut ändå!!      Jag och Lena tog var sin varma bulle, jag körde bilen till rosendals slott, Där var det så häftigt och vackert! Bara gången här ner till vattnet!1   Mäktigt slott!   Häftiga ihåliga träd!   Mer fina gångar med träden! :)   Vi hittade ett äppelträd med massa fallna äpplen och råkade ta med några i väskan!   Hittade även några svampar som vi tog med!     Äpplen som sedan blev både äppelmos och 3 olika formade äppelpajer! Vi fick med oss ganska många äpplen dvs.   Sist och minst, Lenas fina hemodlade grön/gula tomater! Så himla goda dessutom!


Vi har alltså sen vi kom från Rosendal rensat och skalat äpple och svamp, stekt svampen, gjort äppelmos, och äppelpaj. Middag lax och potatis! Lax är något av en favvo hos mig!

Smakat pajen, diskat såklart och ikväll hunnit se en väldigt fin dokumentärfilm på 2:an "barn med canser". Önskar att det var jag som gjort den nästan!

Tack och hejförmig!

Av Jenny - 28 augusti 2011 13:15

Har ni tänkt på en sak?

När man möter olika människor så får man alltid ett första intryck för att personen ser ut på ett visst sätt, nu menar jag inte snygg eller ful, utan endel ser farliga ut, endel snälla, endel mystiska osv.

Jag mötte en man idag och han såg så extremt farlig ut, han fick man sån extrem respekt för bara på grund av utseendet, han kan ju lika gärna ha varit hur snäll som helst. 

Man tar så mycket förgivet! 

Dessutom är Svenskar experter på att klaga, alltid är det något. Ofta tycker jag att man kan hålla det för sig själv och vara nöjd med det man får! Dock alltid kämpa för mer! Men sånt som vädret är en sak ingen kan påverka! Det är bara att leva med det!

Nej, nu ger jag mig!

(testar att göra ett tidinst'llt inlägg!!)

Av Jenny - 28 augusti 2011 11:08

Hej! tänkte bjuda på en bildbomb!

Detta var min och Alex 3 årsdag! Vi åt himla god mat som han fixade och jag hjälpte lite på kanten, jag hade fixat denna efterrätt. En slags kaffepannacotta men vinbär och blåbär på. :)

   Jag hade sminkat och klätt upp mig rejält tyckte jag x) Så jag ville visa hur fin jag var!   Snygg ryggen på gammalreatröja.   Fick en massa pussar såklart :)       Saknar dig!!      


Igårkväll sågs vi på skype! Ibland fattar man inte hur mycket man saknar nån förrän man ser eller pratar med dem!

Nuu ska jag och Lena baka bullar!! De är nog nästan favvofika hos mig!

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards