Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 12 april 2008

Av Jenny - 12 april 2008 20:07

hej, min kanin har blivit smart i veckan och kommit på att han kan ju


faktikt hoppa ut ur sin inhängnad (ja, han lever ute) och hoppa ut ur buren och bege sig på upptäcksfärd.

Han tycker detta är superduper kul och speciellt om katten är ute så dom kan leka. Annars så rymmer han bara ibland för att de är kul att se något nytt.

Idag när vi sitter och äter så ser jag Samuel och Gurstav komma upp för gatan och såklart är dom påväg mot Gustav, men nej efter ett tag så öppnas dörren och Samuel ropar "Jenny, ragge är ute på gatan och är lös".

Såklart beger jag mig ut och där är Allis också, ragge hoppar hem och Allis är förföljan!

 Men så fort jag lyftit in honom hoppar han ut eftersom Allis också är där, jag ställer mig och skottar högen med snö som han har (så att han inte ska

komma ut mera) fast jag skottar bara just vid staketer för vadå han gillar ju kullen så varför ska han inte få ha kvar den.

Pappa kommer och lockar in Allis med godis och Ragge hoppar tillbaka in till mig och in i hans hem.

När jag skottat färdigt hoppar han ut och ser detta, han springer ett varv runt kullen, hoppar sedan upp på kullen och jag ser vad han tänker;

"Du klarar detta, inte är de så långt"

Och han hoppar, men de tragiska kommer nu, han hoppar för lågt och hoppar in i gallret.

Jag kände mig så grymt dum så att jag ville plocka tillbaka snön för jag såg riktigt på honom hur ledsen han blev :(

Nu har pappa skottat bort hans hög.


Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards