Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under april 2010

Av Jenny - 14 april 2010 10:35

Jag har åkt på något rejält. Tappar rösten till och från, har alltså väldigt svårt att prata för det mesta och slem äckel klumpar i halsen som inte vill någon vart.

Jag har tagit alvedon och tog med mig en mugg med honung och te för att koka vatten i kokaren här på skolan. Vilket jag gjorde dock hittade jag ingen tehållare så jag tog en gammal tepåse och hedde sönder, tog ut det äckliga teet och stoppade i mitt eget. Det blev bra! :) hehe


Har skickat iväg massa brev idag till de som blir inbjudna på vår branch och press kväll på filmfestivalen. Nice att de är gjort! Har bara några kvar att ge till! :)


Ni andra är mer än välkomna på alla de andra kvällarna 4-7 Maj på Lillan i Luleå kockan 19-21! Kommer bli gryymt!! :D

Av Jenny - 10 april 2010 10:33

Tjao, har just gjort religion och jag känner mig ganska klar! Så skönt.

Får se om jag orkar skriva ner det på dator?!

Kanske ;p

Igår så hann jag göra massor.

Alex vaknade här och sen kom Alva hit ett tag och spelade lite Mario, hon gick hem och vi åt lunch. For till sko kanonen och lämnade tillbaka skorna jag köpte förra helgen och sparar mina jag köpte nu i veckan istället även om de är helt olika ;p Var in på dollar, köpte lite godis. Kom hem, var bara med varandra en stund, jag gick på ica och köpte de som fattades till middagen sen började jag stöka och skära i köket.

Gjorde en tacoskryddad kyckling lasagne. Jättegott blev det!

Alex åkte hem och jag gjorde en dumlekakor deg, bytte om och sprang runt byn, körde lite mage rygg armar hemma och in i duschen.

Baka ut dumlekakorna och in i ugnen, supergott!

Sen drog vi till Julia M för att vara chafför, var där i typ 1 timme innan vi skulle åka iväg. Sen vidare till Joel för lite mario cart och sen bara chillade vi.

Jag och Amanda kom hem 3. Jag var ändå inte skittrött som jag var i morse när jag vaknade och inte kunde somna om mer.. Klockan halv 8 tiden där.

Ikväll vet jag nån som kommer slockna som en stock.. hehe  

Av Jenny - 6 april 2010 10:41

Nu ska jag snart gå ner på ica och köpa korv till korvstroganoff middag senare idag.

Det är så himla gott alltså!! Hemma lagade våran är så jäkla god.


Jag vaknade första gången i morse och kollade klockan 04.10 ? Öh jaha, okej då somnar jag väl om då. Sen vaknar jag vid 6 och 7 tiden.. Stiger upp efter 7. 

Jag är hungrig nu. Håller på att dö, även klockan 10 var det så men man kan ju inte äta lunch klockan 10..


Tänkte att jag gör det efter korven.


Igår var jag i Kåbdalis med Mamma Gurra och Amanda. De var så jäkla fint i backen och roligt att åka och vackert väder! Jag ville aldrig sluta. Blev aldrig trött eller hungrig. Ville bara åka mer och mer för att det var så jäkla roligt!!! :D

Upptäckte att jag verkligen saknat att åka slalom. Men det är bra att jag tog året med uppehåll för då blir de så jäkla roligt när man börjar om och inte åker sådär bomb mycket!

:)

Bästa bilden jag kunde hitta x) 

Av Jenny - 4 april 2010 08:11

Godmorgon!

Jag kunde inte ligga i sängen till mer än 7 i morse så de var bara att gå upp och äta frukost. Jag mådde inte bra alltså, inte kul. Kändes som att hela magen rörde om sig. Usch, ungefär så har jag mått hela veckan.

Jag tror att det är min smäll av magsjuka som artar sig på ett så underligt och konstigt sätt?! Kan det vara så? Jag vet faktiskt inte.. :p


Jag har för det mesta bara varit med mina fina vänner nu de senaste dagarna. Och varit på promenader med Mamma (plus Amanda en gång). Och typ bakat bröd och rulltårta.

Det har varit skönt, vi har så roligt tillsammans! Och samtidigt slipper man tänka på någon som man saknar så alldeles för mycket.


Idag tänkte jag faktiskt att jag skulle ut och springa, men när jag mår så här känns de inte så bra just nu. Men vid 9 eller lite tidigare tänkte jag ta en macka för lite mer energi så jag orkar springa och känna efter efter det. :)


Sen har jag bestämt mig att jag ska bli korthårig. Eller kortare hårig. :) Det känns riktigt bra alltså!

 

Slänger in en somrig bild från 2008.  Sommarjobb i sommarkyrkan, och det roligaste var att det såg ut som att jag var naken under skylten. ;p

Av Jenny - 1 april 2010 10:11

http://detur.se/catalog.cfm?nHotelNo=22733&nonlinecatalogueNo=16832


Linnea, här är vårt hotell!


Jaha, jag harinte hunnit med att skriva mycket alls. Men som tur är har jag haftviktigare saker att göra.

Jokki som fyllde 19 firades med lite godfika. :D (Grattis igen!!)

Alex som varit sjuk ville jag ta igen lite tid med så  igårkväll var vi tillsammans igen, spelade massor med olika spel! Så kul :)

Idag åker han bort och nu sitter jag på skolan. Filmfestivalen går bara frammåt vilket är super! :)

Måste kila!

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards