Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Jenny - 6 maj 2013 15:34

Hej!

Helgen blev som jag förutspått väldigt bra. Det enda dåliga var att jag inte hann träffa Gurra och Amanda. Men de hinner jag snart :)

Hundmässigt har det varit så roligt :) På Fredag var första natten Elvis sov hos Alex! Han var lite orolig en stund men de gick över. Jag var ju där :) 

Elvis är så rolig hos Alex, han hoppar upp och ner för soffan hela tiden och rejsar, biter på en liten pipande rosa gris som han älskar. Sen blir han trött av allt stoj. hihi <3

Lördag, Elvis väckte mig vid 7 (jag vaknar så fort han går på golvet eller så känner jag på mig att han behöver ut), när vi kom in tog jag frukost och satte mig vid plugget. Elvis sover alltid nån timme efter vi varit ut första gången så de är perfekt pluggtid. Vid 10 gav jag mig, då började resten av huset att vakna. Vi han vara ute massor och träffa Doris, Sofia och Chriffe innan vi skulle åka på 50 års kalas. 

Det var såååå mycket människor som var där och Elvis är varken blyg eller bangen han bara traskar in och dem som ger han uppmärksamhet ger han de tillbaka. Han var rätt pigg men när vi satte oss för att äta sov han. 

Han skötte sig verkligen exemplariskt och det var så roligt. :) Vid 20 for vi in mot stan, förbi Jocke en sväng innan hemfärd. Även här massa  nytt folk men han var rätt trött. <3 Väldigt förståligt.


Söndag, Uppe vid 7 som vanligt. Men nu valde jag bort plugget. Fick bli en helt pluggfri dag och snacka om skööönt! :)

Elvis sov på förmiddagen och jag fixade picknick mat och grejs. Klockan 11 började nämligen en hundpromenad som samlar in pengar till hemlösa hundar och veterinärkostnader. Sofia Doris Alex  Jag och Elvis gick tillsammans med andra hundar och hundägare. Jättekul och bra träning för min plutt som är så duktig! :) <3 Gick i drygt 1 h, sen vart de kallt så vi åkte tll rutvik och åt och fikade isället. Elvis sov mycket men innan hemförd fick han och Doris springa av sig lite. :)


Älskar hundlivet <3

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards