Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Jenny - 7 maj 2013 15:27

Hej! 

Blev klar med andra uppgiften fort som tusan! Riktigt effektiv men jag har inte i närheten läst allt som ska läsas.. 

Tänkte tipsa om en liten sak jag precis gjorde.

Hade nämligen kvar lite naturell cream cheese från när jag bakade så jag pressade ner en vitlök och kryddade med örtsalt, timjan och en liten salladskryddburk vi har från Palogården i Haparanda. Blev supergott om man gilar vitlök! 


När jag var och handlade köpte jag hem dessa kex för att äta med ost på.

 

Men vet inte om jag skulle rekomendera dom efter att mina andra tog slut. Dessa funkar om man har nå gott på men de är inte i närheten salta.

Köp istället dom här från Finax, så goda! Smakar som jag minns kex smakade förut då jag åt gluten, krispiga med salt och peppar smak men finns i andra smaker också!

 


Såhär åt jag min röra idag

   

Tillsammans med Vi i villa och lite Castello på den andra. 

Castello är nog mitt favoritmärke, de misslyckas aldrig! 


Nu är det dags att laga middag vilket jag inte gjort på länge då plugget tagit över, men idag blir det att prova Zucchini och Mozzarella gratäng!




Av Jenny - 7 maj 2013 11:35

Oj! Helt plötligt känner jag att jag nästan är klar med handboken!!! :O Känns ganska overkligt, tänker dock inte skicka in den nu. Ska korruktur läsa med mamma ikväll, vi satt och gjorde det igår. Snacka om svammel jag har skrivit ibland ;) Massor med fel ut itsället för ur och en massa men som inte behövs osv..

Vi satt till strax efter 22 igårkväll, då var jag helt slut från att ha pluggat från 7... 

Idag började jag också vid 7 men blev just klar med handboken då ska jag bara fixa lite grejs för seminariet imorgon som jag inte gjort nå på nästan. Men de ska nog inte vara så svårt.


Över till Elvis! 

Han har tappat sin första tand igår!!! :D När vi var ute och lekte!

Jag som fått för mig att han hade tappat alla redan för jag tykte det såg ut som de men tyckte de gick  lite väl fort. Men nu har han iaf tappat en tand som jag kan konstatera! :) 

Han var helt slut efter helgen igår, sov från ca 12 till 16 med mig i soffan, jag läste litteratur och han sov. Det är så skönt för då kan jag slappna av och koncentrera mig annars känns det väldigt svårt för man vet aldrig vad som händer! ;) 


Eftersom jag känner mig rätt färdig så tror jag vi ska åka på socialträff imorgon kväll på hundhuset. Men det återstår att se!

Kram

 

Tror både jag och Elvis längtar tills vi ska träffa Teddy och Bamse! :) 


Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards