Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Jenny - 5 september 2010 20:15

Jag och mamma tog ett sent flyg till Stockholm så på Torsdagskvällen hann vi bara äta kvällsfika och sedan i sängen!

Biler från Fredag:

   Brand Station!

 Ett enormt högt hus, jag tyckte det var häftigt! Och det bor folk där i!! Dock har de ju otur att de inte har någon balkong.


   Jag och Mamma var påväg till cafe fängnan, dock inget jag rekomenderar att äta där, men att gå upp med picknick! 


   På söder, åh så bra det var där!! Superfina matställen och fina hus och bra shopping! :) Dock köpte jag ju inget men affärerna!!


 

Häftigt träd i rosendal.

  

Vi gick sedan till Rosendalsträdgård istället och fikade, här är vi påväg fast typ där!


   Vårt goda fika! :) Morotskaka till mig och kardemummabulle till mamma!


   Resterna till fåglarna! ;)


   Råkade se dessa spännande saker när vi gick förbi! Så fina! :)


   På rosendal köpte vi ett häftigt bröd, med parmesan och pesto, även nötter på! Gott dock osalt så vi skulle haft mer salt, annars super!

Vi gick i princip hela dagen denna dag, men det var riktigt roligt. Vi hann se så otroligt mycket som man annars aldrig brukar göra! Toppen dag tyckte vi båda, Vi åkte hem till Lena och Sten för käk och en lugn kväll!


Lördagen: 

  

Min fina tremänning Denise och hennes mamma Irene kom in till Stockholm, där väntade jag mamma Lena och Sten på dem. Vi for till Solna och gick till fjärilsträdgården eller vad det nu hette! Häftigt med massor med fjärilar och de är så fina! Men här är ett häftigt träd jag tänkte ha i min trädgård om några år! ;)


   En fin fjäril, och STOR!!


   Puppor!


  

Vi hann åta på ett jättebra ställe, koppar något och även hann vi se en brud, där bröllopet skulle hålla hus och gästerna! Häftigt! :)  Haga slott fick vi en skymt av också bakom gallrena och träden!

Vi for till Söder och där kom det en plötslig regnskur (SKITKUL!!) för titta bara på höga huset där borta, de är bara blött på ena sidan från de håll regner kom! Alla började ropa och springa under tak för detta är ju som en typ platta! (Vi satt där nere och även vi sprang ;)


   Vi gick till en indisk restaurang som hade så god och häftig mat! De kom in på rykande pannor  typ osv!


   Min goda mat, saffransris med lammkött. Stark (hade 2 varningschili saker) men ortoligt gott! :)

Efter maten gick vi mot tåget och skildes åt, de åkte hem och vi mot Lena och Sten!


Söndag:

  

Jag hade feber och mådde inte bra, vi tog deras husbil och for till Långholmen. Där gick vi omkring så mycket som jag orkade, råkade hamna på någon politisk val grej, och en spelning i parken. Häftigt att bara hitta sådär!

Åt lunch i husbilen och tog det rätt lungt eftersom jag inte alls var i form. 


Måndag:

   Squasch soppa med morötter och lök, MUMS vad god den var!! Sen de där stekta bröd strimlorna var supergoda!

Denna dag var jag inte heller så kry, dock bättre. Lena var Ledig så hon tog med oss till ett jättemysigt ställe, cafe sjöstugan som ligger omkring Solna, alldeles vid vattnet fast ändå vid bostadsområdet men man gick ner en kort väg och vips var man i detta paradis!!

Vi for och handlade mat på ett jättestort och fint Willys (har förut varit emot willys men där var det jättebra utbud!!), sedan till Väsby centrum och där shoppade jag en sportbh och ett linne (det jag fick med mig hem från stockholm och mamma ett par sandaler på rea! :)

Vi fick en jättefin resa som handlade mer om att gå omkring och äta gott! Tack Lena och Sten för att vi fick komma och att vi får ha det så bra varje gång vi kommer! 

Av Jenny - 5 september 2010 20:06

Igår fick jag äntligen träffa mina 2 fina vänner efter en lång tid!! 

Verkligen roligt och skönt att se dem igen även fast det kanske inte blev så länge som jag trott. :)

Fick även tid med min fina pojke, mest idag då. Åh vi gjorde lixom typ inget, spela lite tv spel och pussade på varandra men jag kände bara att åh vilken kille jag har. det är så skönt! :)


Sen har jag ju mina mag problem.. Skitjobbigt är det! Har fått tid hos doktorn men det är om 2 veckor eller kanske till och med lite mer!! Men nu har jag ju kört på lite laktosfritt men det hjälper inte och inte de receptfria tabletterna jag äter heller, så nu blir det glutenfritt också ett tag och detta kommer att hållas strängt!! Det har jag ju faktiskt inte riktigt gjort med laktosen helt, men nu är det på allvar för det är så otroligt jobbigt!


Kulturnatten igår var bra och jag fick ju visa min film och det var riktigt kul att det var ganska många och titta, cirka 40 pers och det är ju ändå bra när det var ganska  dålig reklam för just att det skulle visas. Men kul!! :)

  

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards