Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Jenny - 6 januari 2010 11:59

Jag och Alex har nu varot tillsammans i 1 år och 6 månader. De är ganska länge skulle jag tycka. De längsta förhållande jag har haft. Och det känns fortfarande så himla bra!

Nu tänkte jag berätta hur allt började.


Vi går ju i samma klass men hade ändå inte pratat speciellt mycke, bara lite sådär ibland. Det var han som tog kontakt. Ganska nära slutet av 1:an. Kollade upp mitt nummer och sms:ade mig. Jag var ju tvungen att fråga vem de var vilket jag alltid tycker är pinsamt. Känner mig alltid lite dum. Hur som helst fick jag reda på att de var han och ja vi pratade och så. Han gick och köpte en glass åt mig vilket jag blir helt chockad för, jag trodde ju att jag tipsade honom om vad han skulle köpa. Han var iaf väldigt gullig.

Sen bestämdes de att vi skulle träffas (nu hade det blivit sommalov) eftersom han jobbade hos sin syster och jag bor ju som lite nära hans syster. Vi cyklade och möttes, köpte glass och jag var nervös och pratade på som en galning om konstiga kluriga saker som jag gör när jag blir nervös. Dock trodde jag bara att vi var vänner. Jag hade inte räknat med något annat, jag ville inte ta något förgivet för att jag visste hur det skulle kunna bli. Jag tycker om personen och den inte mig. Så jag tog väll lite avstånd kanske?

När jag skulle hem sa han att han kunde följa med, jag protesterade och sa att det är alldeles för långt att cykla! och sen vända igen. Han kom lite närmare och jag sa hejdå. Förstog ju inte varför han gjorde så?!


Nästa gång vi skulle ses var det i stan, jag åkte in med bussen och han kom på cykel (SÅ SNYGG!!! Shiet tänkte jag.... Helt perfekt, kläderna, frisyren kroppen lukten osv!). Vi skulle alltså fika vi gick in mot stan och de flesta fik var ganska stängda för jag tror att detta var på en Söndag! Söndagsdejt?! Hur som helst Satt vi utanför och väntade på att de skulle öppna, de var sommar och jag var kär fast jag inte visste om de själv.

När fiket öppnade tog jag en te och han Cappocino (om de stavas så).

Efter de så gick vi därifrån och jag såg vart han styrde mig. Han hade lånat sin brors lägenhet och de var dit vi var påväg. Sen sa ahn att han skulle hämta något där. Så okej. Och de började pirra ännu mera i magen. Vad kommer nu hända?!

Jag trodde ju typ att allt var ett skämt, eller test. Korkad och dum som jag var..

Vi blev kvar i lägenheten och han försökte pussa mig, jag drog mig undan tills han fick chansen och lixom tog den om man säger så.

Jag kallade honom fisk och de var ju inte så snällt. "Den bästa komplimang jag någonsin fått" Jaha.. Då sket de sig..


Varje gång innan jag skulle vara med honom kunde jag inte äta. Jag mådde illa ville nästan spy. Men de var mina känslor som jag försökte gömma för migsjälv. Jag var kär och de var inte mycke mer med de Vi fortsatte att träffas och på den vägen blev de. Vi var ofta ute. Nästan hela den sommaren, de var så himla mysigt. De var alltid han som fick börja med att pussa mig för jag vågade inte.

Jag blir helt pirrig när jag tänker på de. ;) Längtar till sommaren, bara ben, brunbränd (hehe som jag inte kan bli..) och värmen och de svalkande vattnet. Åh.. ge mig lite sommar tack!

 

Min älskade lilla pojke! :D

Av Jenny - 6 januari 2010 11:34

Tjena, jag har för ett tag sen ätit frulle med Alex mamma och pappa eftersom han sover som en Zombiie men det roliga som jag ska komma till nu är att jag ser ju så himla dåligt och igår hade jag linser för att jag ville vara lite fin och sådär. Jag hade ju inte med mig glasögonen för inte tänkte jag att jag skulle sova här. Jag hade linsvätska här med ingen lins kopp...

Skit, hur ska detta gå till?

Jo jag hittade 2 äggkoppar hemma hos Alex som jag tog och stoppade linsvätska i och sen ploppade i linserna ;) hehehe De gäller att vara kreativ när man har dålig syn..


Idag börjar vi med att ni ska äntligen få se bilder från nyår!

 

Såhär såg jag ut! Paljettklänning som jag sytt upp för jag tyckte den var så himla lång, snyggskorna, stayups (inget att rekomendera om man ska gå ute med bara dessa och en jacka...) Mitt ansikte ser dock pissigt ut på denna.

      Närmare bilder på huvet.. hehe Ego.. Men man måste ju passa på när man gör sig fin! :D   En liten puss! :D   Jag och Alex!

  Vi drog till Johan där hittade vi också Jonna och vi började med maten. Här håller jag dock på med efterrätt -Ananas! Dock är jag allergisk men några bitar går bra! :)

 

Alex chillade mest bara, dock hjälpte han mig att skrubba potatisen som blev klyftpotatis! :)

 

Johan ska grilla de goooda köttet. Ska föresten komma ihåg och be om något recept för marinaden. Sjukt gott! :)

  Vrålhungriga som vi var högg vi in i den goda maten! :D Mums!

Såhär fint la jag upp efterrätten! De var så jäkla gott alltså!!

   

Här håller jag dock på med att lägga upp den!

  Den goda efterrätten! Marängformar med hallon, blåbär ananas och glass! Mumma! :D Marängen var perfekt seg men ädnå hur krispig som helst. Den hade dock varit i hela natten! :)

  Festeli fest! :D Från vänster, Josefin, Linnea, Linnea, Jokki, Jag, Amanda P, Gurras och Elinas huvuden här närmast ;p

Vi var fler och hade så sjukt kul! :D En helt galet perfekt och rolig kväll/natt!

Tack för de alla dessa flickor och de som var med oss! Ni är bäst! :D


Alex kamera är de som har fotat. Ibland är de jag, ibland Alex, sista Amanda!

Av Jenny - 6 januari 2010 01:31

Jaha, för mig blev det att stanna i stan inatt. Jag vill bara lägga mig och sova nu. Är så himla trött.

Men något jag verkligen älskar är när man får somna bredvid sin pojkvän och mysa och hålla om varandra. Jag tror att de är bland de bästa sakerna jag vet! Tänker aldrig underskatta att ha någon bredvid mig på natten. För de finns inget bättre på kvällen när man är trött lägger man sig hos den man älskar. Åh, de ska jag göra nu snart.

Dessutom har jag och Alex 1 ,5 års dag imorgon! (idag alltså) :D Vem kunde tro att tiden gick så förbannat fort?


Hoppas ni har någon bredvid er inatt som kan värma dina frusna fötter och hålla dig varm hela natten (om han/hon inte snor täcket förståss) ;> hehe

   

Bilder tagna för någon dag sedan. Även fast de gått 1.5 år (ÅR!!) så är jag fortfarande lika kär om lite kärare. Eller iaf mer medveten om mina känslor än jag var när vi började träffas. Borde ju skriva om det.. Blir nog imorgon -kanske!

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards