Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg den 19 december 2007

Av Jenny - 19 december 2007 23:03

nää, asså idag är det verkligen min otursdag, när de gäller att de är halt. Och ja som trodde att de var min turdag.. Jag som hittade en guldpeng och allt. O,o


Iaf så kom gurra hit och vi som hade tänkt att göra pepparkakshuset fint blev dock inget av de heller för att alla jävla pepparkakshus var slut :O ÅH!

Klockan 21 gick vi till Amanda, ja klarade av att gå hela vägen utan att ramla, och detta är kanske 20 meter..

Iaf så såg vi heroes där och sen när de va slut gick gurra och ja hem till vardera, men då var de ju dedära med hemvägen..

Nerför amandas lilla kulle gick de bra, men sen så börjar ja traska hem, ja hade sjukt bra fäste just då så ja gick som vanligt, men nej. Då fastnar skorna i varandra och ja faller handlöst frammåt!

Gurra som går åt andra håller vänder sig om; " Oj, ramlade du?" Då har ja redan hunnit ställa mig upp och ropat aj.

Gurra som alltid börjar skratta åt sånna som ramlar, vilket ja också alltid gör. Haha, ja de är ju faktiskt sjukt kul, så då går ja där för mig själv och skrattar för att jag själv ramlat och mina knän har faktiskt fått några skrubbsår och de kom faktiskt lite blod! O_O

Men samma sak händer utanför infarten till mitt hus, jo då tar mina skor fast sig i varandra IGEN, ja stutsar till lite men lyckas med (på något okänt sätt) att inte ramla!

Idag kan vi säga att jag, som faktiskt (tror jag) inte har ramlat på hela vintern gjorde mina 2 första vurpor på en och samma dag.

grattis till jenny! (noot)

Av Jenny - 19 december 2007 18:38

min dag slutade (nästan) i tragedi!

De hela började med att amanda tvingade me mig till ica för att köpa ett refill kort till henne, ja gick och klädde på mig och begav mig ut. Där va pappa och vi pratade lite och sen började ja gå neråt till amanda (var dock fortfarande på uppfarten) och pappa säger; Akta så du inte halkar, för de är sjukt halt.

Och sekunden efter han sagt de så halkar jag, det hela är supertagiskt och ja ligger där på backen och skriker och skrattar samtigit, min svanskota fick ta all stryk (även pappa står och skrattar åt mig och säger; ja sa ju att du skulle ta de försiktigt!;>).

Till slut reser jag mig och beger mig ner mot Amanda, de fortsätter ganska lungt och ja de hela går bra, vi kommer oss ner till ica och ja klagar ju såklart fortfarande på att de gör ont. Men Amanda står ut ;>

Vi går hemmåt och sen då vi är vid dagiset så fastnar min sko i sin andra sko så ja ärpåväg att ramla IGEN, men som tur är står Amanda där och kan ta emot mig litegranna!

Sen så lämnar jag av henne hemma hos henne och beger mig hem för att äta, men på gården igen så står allis (katten) på en bil, och gissa vad. jo ja sträcker mig för att klappa henne men då håller ja på att ramla IGEN! men som tur är står hon ju på en bil, så bilen tar emot mig! x)

Av Jenny - 19 december 2007 16:24

måste börja med att berätta om min hypertur som hände mig imorse! ;>

Jo, ja hittade en guldpeng på busshållsplatsen som någon stackare hade tappat, och ja blev ju såklart jätteglad :D

såg nyss julkalendern och kom hem ganska nyss också.

Men iaf så är julkalendern så sjukt bra. ;> ibland iaf, idag var en sån dag ^)

Tränade idag, wihow, lördags va senast :O Gick dock bara på ett band som räknade ut att ja bara gått lite mera än 2 km. Men mera ville ja inte gå haha x)


Men vill iaf tacka våran mattelärare som inte stog ut med att höra oss (janita mest kanske) prata, så vi fick gå cirka 40 min före vi slutar ^) yeeaahh! :) Och hoppas stort att hon gör så imorgon också, men ska gardera mig med att ta me mp3n, för ibland kan hon ju vara lite småond och inte låta oss gå..


Åkte hem med 3 bussen och där va boman Gurra och ville, trevlos! Ska iaf vara me gurris ikväll. Amanda ville ha sälskap till heroes som är ikväll klockan 21.00, men de ser vi ju hur de blir me de :)


Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards