Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under december 2007

Av Jenny - 27 december 2007 15:18

Första väggen är målad 1 varv nu, yeey! ;> -javet de är bra att ja håller er uppdaterade.

Men hoppas fortfarande på att de kommer bli snyggigt. Måste dock måla typ 2 (iaf 1) varv till.

Av Jenny - 27 december 2007 13:33

yeeeeeyy, nu sitter ja här i snickar/målar kläder (-sjukt snyggt) och väntar på att pappa ska prata klart i tfn.

Han hittar på en massa avbrott så att vi aldrig hinner börja måla.

Hittils har vi flyttat alla möbler så dom står sådära snyggt i ett hörn och lagt ut papper på golvet så att de inte ska komma färg.

Nu vill ja bara börja x) haha :D


Ja ska ju iaf måla en vägg svart och en vit och dom övriga är redan vita. De kommer bli en hel del lager, eller minst 2 iaf.

Och idag har ja även lärt mig att om man nu som mig -ska ha en vägg en annan färg och detta byts i ett hörn (som det vanligast gör) fast även om de inte byts i hörnet kan man göra såhära.

Du ska alltså som i dethära fallet, måla den vita väggen så många gånger som den ska målas, låter de torka. Sen så när de torkat och du ska börja med de svarta så tejpar du i hörnet där de svarta och vita ska brytas (elle rhu ja ska säga) och målar över tejpen med (i dethära fallet) den vita färgen.

Sen så kan du måla de svarta och så kan du även måla på tejpen -eftersom du ska ta bort den sen.

Och när du sen målat de svarta och ja tror de också ska ha torkat så tar du bort tejpen och där ser du då en spikrak linje!

 Om det var några svårigheter, skriv dom till mig så kan ja kanske svara eller ring. ;)


Nu ska vi äntligen måla! Önska mig lycka till! x)

Av Jenny - 26 december 2007 22:31

tjao, idag var ja ju som sagt på mellandagsrean, otroligt nog köpte ja typ inget ;> Kan vara för att ja glömde mina jävla pengar hemma! YES!

Men då köpte ja ju inte en massa onödigt! Fast ja köpte inte heller en massa som ja ville ha. >,<

De ja köpte var en julklapp till cia, en macka och trosor. Och de ända som va på rea va trosorna, men de va great, för ja hade tänkt köpa mig dom.


Hur som helst så när ja kom hem därifrån så var ja typ hemma i en halvtimma och sen for vi till Mormor och Morfar, åt middag, dock åt ja typ inte spec mycke för de första va ja mätt sen lunchen (macka på dagobert), för de andra så var de juläckelmat, för de tredje hade ja superont i mitt huvud. Så ja låg mest på soffan och alla trodde att ja skulle bli sjuk.

Såg på tv också, de va en massa Astrid Lindgren filmer (endast lite av dom), de va såklart bra ;>

Sen for vi iaf hem och då for ja direkt till Jokki och där var Elina och Viktor också, vi spelade nått spel som va lite kul x) höhö

Även fast ja kanske inte va så bra på just en sak i spelet. O,o


Hur som helst ska ja och Papi till affärer imorgon och köpa färg till mitt rum! :D yeeeyy! puss på pappa! De ska bli endast vitt och svart ;> iställe för rött och vitt.

De kommer bli bättre tror jag!


Nu har ja dessutom gjort en spelningslista med asså ja vet inte hur många låtar, men de är så sjukt blandning på alla låtarna ^)

Men de är bra låtar! :)

Av Jenny - 25 december 2007 23:50

Kom just hem från Cia, och ska snart gå och lägga mig för måste upp senast halv 9 imorgon..

Ska ju faktiskt på stan till all rea! ^) höhö


Ja hoppas hitta en massa fynd. Men man vet ju aldrig.

 Fast de dåliga me dethära är att ja typ kommer dö bland allt folk för de kommer vara så jäävla sjukans mycke folk! O,o

Ja lovar att meddela omvärlden om mina köp (om de blir några) imorgon! ;>

Av Jenny - 25 december 2007 18:15

Okej, nu har jag bestämt mig att ja ska behålla stativet, ja som trodde du varit supermega dyrt så att ja ville hellre köpa en säng. Men vart hittar man en sån säng som ja vill ha för 300 kr?


Hur som helst är ja supernäjd över mina julklappar, en mobil fick ja inte bara för att mamsen och pappsen tror att ja är glömskast ever. Men de är inte sant..

Ja är ju bara liiite glömsk.

18.18 yeeey

för alla som inte vet ska man knacka i de närmaste som finns nära en just då 18 gånger. Men om de varit 12.12 skulle du knackat 12 gånger. Då får man tur.

Och vem behöver inte mera tur? ^)

dom som har förmycke!


Hur som helst har ja umgåttits med gurreli idag. Trevlo säger ja bara. Ikväll bli de Cia. Trevlo de me.


Föresten har ja nyss upptäckt att man visst bara kan lägga in 100 bilder hära (om ja inte förstår helt fel?) och de tycker ja suger! :O

Ja menar ja gillar att lägga in bilder. Så nu måste ja snart börja tabort alla dom gamla bilderna i dom äldre inläggen om ja ska lägga in nån bild.

Om detta som ja just säger är fel, så kan gärna nån säga de. För ja måste ju veta! :)


Föresten måste ja säga att Morfars rim ägde fett mycke, han tyckte de ja helkul :D Åsså sen så skrattade alla för att ja varit så duktig på att rimma, och farmors rim som typ hade en massa bantningsgrejer med i sig också, hon skrattade ^)


Hur som helst ska ja till Cia nu, önska mig lyckatill så ja inte krockar påvägen dit. x)

Av Jenny - 25 december 2007 00:45

jo, nu äre så att ja är sjukt nöjd över att 98 personer tittade på min blogg på självaste julafton, att så många änns satt vid datan. Usch nej, ni skulle gjort annat!


Men hur som helt tcker ja ni ska ta er en titt på http://cecilialindgren.bloggagratis.se/ hon skriver kanske inte lika ofta som mig, men hon är en riktigt bra människa så. Nu männsikor, läs hennes blogg!


Och nu vill flickan berätta någonting för omvärlden. So take a look!

Och samtidigt ser ni universums fulaste! YEEEY! värd att se!

Av Jenny - 24 december 2007 23:28

-Julafton allesammans! ;>


Jag har iaf haft en trevlig dag, började med julkalendern, sen ner till Amanda -hon Samme och Alvis fick klappar av mig, även ja fick klappar av dom! :)

Av Amanda ett halsband som ja fick ett likadant (äpple) och av (egentligen inte) samuel och alva fick ja 100 kr ^) -tack iaf! :D <3

 Där var ja ett tag, sen drog dom till skäret och till indra för att ha mys, basta osv.

Vid 2 kom iaf Farmor och Mormor och Morfar, dom är ju som söta! :)

Vi fick iaf en trevlig jul, eller jag iaf, den innehöll, god mat (icke julmat), kalle anka, annan film, slutet av Karl-bertil Jonssons julafton, paketöppning, fika och allmänt mysigt.

Jag fick en massa fina juleklappar som inte orkas nämnas. Men tack iaf :) <3


Men att se Kalle Anka är ju som ett måste! Egentligen så kände ja att var tvungen att gå på toa när de va, men ja kunde inte slita mig utan ville se klart ändå fast ja visste va som skulle komma ^) haha


Hoppas du har haft en lika mysig jul som mig eller kanske till och med mysigare? ^)

Men nu ser ja ju att en massa människor varit inne på min blogg idag, hela 96 va ja nu kunnat se! :D Igår var de nå på 80 stycken, då tänkte ja, detta måste vara rekord, men idag slogs de ju ;> Åh, ja blir helglad typ x) -tönt..

Av Jenny - 24 december 2007 00:00

God jul, Nu äre tamigtusan självaste julafton! ^)


Och till er alla som skickar en massa söta god jul sms, god jul tillbaka! Ni får kanske ett sms imorgon -om ja orkar. Har ju dock inte gratis ^)

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards