Peace, Love and Ice Cream

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

SPRUTA!

Av Jenny - 25 oktober 2007 21:55

nu har vi tagit oss hem -sikken tur vaah? ^)


Men eftersom ja glömde skriva en sak som hände idag så blev ja dock tvungen att sätta mig här igen fast hemma x)


Japp, de är sant. Jag har tagit en spruta idag (denhära mot cansern som nästan iaf går att bota sig mot). Det var hemskt!

Hon tog sprutan på mig, de gjorde ont och ja låg ner, sen så satte jag mig upp. Allt gick bra, jag ställde mig upp, de gick bra, innan vi skule bege oss därifrån skulle mamma på toa, vilket hon gjorde. Jag kände mig lite konstig så ja satte mig ner utanför och väntade på henne.

Jag började kallsvettas, må illa och det snurrade lixom. Jag var påväg att svimma. Men inte fattade ja de.

Mamma kommer ut från toan, jag säger att ja mår illa och hon säger att vi kan sitta kvar ett tag. Det gör vi, jag skruvar på mig, klagar för allt är bajs. Mamma tycker vi ska gå till toan ifall ja skulle spy (vilket ja kände att ja var påväg att göra), men ja kunde inte, orkade inte.

Mamma klagar på att ja är vit i ansiktet, då kommer en sjuksköterska och börjar vifta på sig och säga "Lägg dig ner fort fort, och upp med benen!" Och så börjar hon att hjälpa mig att sätta mig på golvet. 

Jag gör som hon säger, och efter ett tag känns allt bättre :) Snäll tant! "Du hållde på att svimma för att du inte fick nog mycke med syre till hjärnan, och hädanefter så ska du alltid ligga kvar en bra stund efter du tagit en spruta!"

Jag ska följa hennes råd ^)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 27 november 2014 13:12


Det var inte igår! Jag måste skriva av mig och idag är vekligen en blä dag. Jag är inte riktigt frisk, sitter hemma och ska plugga men hjärnan orkar inte med. Noll lust. Jag måste ut med Elvis som jag iprincip alltid ser fram emot men inte nu. Vi s...

Av Jenny - 23 maj 2014 07:32


Ibland får man prioritera sömn före träning. Efter denna halva vecka som gått har jag varit så trött! Skoldagar med redovisning där jag har varit i slutet vilket leder till lite nervositet hela dagen och koncentration på vad de andra säger vilket i...

Av Jenny - 11 april 2014 10:01

Och föresten, uppdatering om Honey så har hon verkligen accepterat oss, de har även accepterat Elvis men har såklart respekt för honom vilket han har för dem också :) Honey sover på oss (speciellt mig) hela natten och de kommer och äter direkt jag sl...

Av Jenny - 11 april 2014 09:49

Jag har blivit sjuk. Ont och svullen i halsen plus mycket täppt och snorig i näsan. Jag känner att jag verkligen inte vill vara sjuk nu, det är sista tiden på skidorna och jag vill kunna ta vara på det i mängder. Nu orkar jag knappt gå ut med Elvis...

Av Jenny - 2 april 2014 11:37

Hej! Just nu bor jag Alex och Elvis på malmudden tillfälligt för att sköta cookie och honey, Elinas katter ;) De som har det jobbigast är Elvis och Honey, Elvis med alla ljud -tack radio så de inte blir så jäkla tydligt och Honey hon sover mest...

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards