Peace, Love and Ice Cream

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 7 december 2009 12:51

Hej! 

Sitter i skolan nu och bara väntar på att klockan ska bli 15.20 så jag ska få lite besök! :D

Ska bli så kul att äntligen få visa detta och höra vad de säger! :)

Om dom tycker de är bra eller om något borde ändras, jag är fan nervös! Hoppas på att dom ska tycka att de är bra annars vet jag som inte hur jag ska göra de bättre.. Men om de tycker de borde de ha några idéer på hur de kan bli bättre :p


Föresten så kul att ni röstar  på omröstningen men fortsätt just nu är de 50-50 och så kan de ju inte vara! ;p

nyvakenpojke   Tycker du att Alex ska raka bort skägget? (här är det nydligt bortrakat och de har börjat komma igen)

   Såhär är det idag. Så hur tycker du att han ska göra? 


Av Jenny - 6 december 2009 22:59

Dagarna som gått:

Fredagskvällen, var hos Emma med Linnea, Oskar, Oskar, Oskars flickvän, Sofia, och en till kille som jag inte minns vad han hette.. Dumt! Och Emma såklart. Hon hade en sån fin lägenhet, en etta på 49 kvadrat och jag kände bara att jag ville ha den! ;p Vi chillade, såg film och pratade typ! :)


Lördag, tränar med Linnea och Gurra i gymmet (har träningsverk nu i armarna?) kommer hem igen och duschar, äter lurre och sen till jokki för att baka pepparkakor. Blev typ chockad när hon frågade. Jag hade som aldrig en tanke på att jag skulle göra de den dagen och där! ;) haha men de har så roliga figurer på sina formar och de var så juligt kul mysigt!

Går hem och äter middag, sen bär de av med privatbuss till stan och Alex. Jag kör till hans stuga och dirre vi kommer dit går vi ut och gör en lääääskig snögubbe, skitkul var de! :D Sen diskade vi och såg på film. Bara så enkla saker och de var en såndär dag som jag bara kände fan vad jag älskar dig <3 Vi for senare hem till mig och slocknade.


Idag, vaknade jag vid 9 även fast vi somnade efter 3?!?! :O Gick upp och åt lite frulle och började med städning av toan. Alex bara sov som en stock. När jag dragit upp honom så for vi till honom för lite tidig middag med hans familj och syskon (okej bara ett av dem..) gott var de och jag var riktigt hungrig :) Vid 4 for vi till gammelstan för att kika på mami som sjöng i kören, var lite väl långt tyckte jag men de är så de är. :p

Vi skjutsar hem Alex, kommer hem och jag äter ännu en middag var dock inge hungrig så jag åt typ inget -inte så kontigt ;> Efter de börjar jag pynta ett mini pepparkakshus som mamma köpte på marknaden. Hur gulligt som helst och nu är de klart och mycke sött. Ska fota och visa! ;p

Sett idolrepris dock typ halva. Missade 3 av 6 låtar.. Nu ska jag lägga mig är tröttis och behöver nog sova. :) Godnatt!

Jenny Alex   I somras! :)pepparkakshus 2008   Förra årets pepparkakshus! ;) haha Av mig och Alex..

godnatt   Nu sängen! Godnatt!! :D

Av Jenny - 4 december 2009 10:35

Hello!

Idag börjar jag ju religion 12.05 men jag tänkte att jag tar en tidigare buss och fixar lite på filmen och äter på skolan osv. 

Börjar med att se julkalendern 07.15 sen slår jag över till 5an där en hemlig twilight stjärna ska komma och gästa vakna med the voice! Det är vampyr laurent (den mörkhyade för alla som glömt tex som Amanda och gurra?!?!?) de var kul att se. Duschade och gjorde mig i ordning hade kunnat åka vid 9 om jag ville men kände att jag tar nog 10 bussen och chillar lite hemma innan. Vilket jag gör. Går till bussen 10 i som vanligt och ställer mig där och fryser. Bussen är hur sen som helst och klockan blir 5 över sen 10 över, då slåt de mig att vi har ju religions redovisning och mina böcker är hemma. Skit på dig kände jag bara då! 

Jag hade stått där och fryst i mer än 10 minuter och så har jag glömt något hemma, hade bussen kommit när den skulle (2 över 10) så hade jag aldrig kommit på de förrän jag satt på bussen och inte kunnat ändra på något som hänt. åååhh.

Så jag gick hem, och på hela vägen som jag kan se den så kommer den inte heller. Jag är en isbit som har så svårt att smälta när jag kommer innanför dörren.

Nu väntar jag på nästa buss som går 11.15 hur länge måste jag inte vänta nu!? Plus att jag inte hinner göra något innan religionen och hinner knappt äta heller och alla andra har säkert redan ätit så jag kommer att sitta själv och mobbad. 

Neggo!

Jag är dessutom skithungrig och orkar inte fixa något här hemma och kommer dessutom inte ha något till ikväll så jag måste äta själv. 


Igår var jag på en julkonsert mamma hade med kören hon sjunger i och en till kör plus Anna-lotta Larsson och en till kille. Vilken julstämning de blev, jag började längta så grymt mycket! Bara 20 dagar kvar  till självaste julafton! :D

Av Jenny - 3 december 2009 13:31

Hej!

Sitter på skolan just nu och datorn renderar färgläggningen på filmen! Christer tittade idag och han tycker att den är klar!! Jag har nu börjat färglägga (eller Alex gjorde de åt mig jag vet inte hur man gör eller nu gör jag nog de..)  men de känns så bra! :)

Ska nu bjuda hit dessa flickor och be dem titta och säga vad dom tycker om detta som jag har åstakommit! :p

Igår for jag till skolan och mådde som bra, i bussen var de riktigt varmt (svettigt febervarmt) men jag tänkte att de bara var för stunden. Jag slog igång redigeringen och väntade på Christer. De tog en jävla tid och han kom aldrig, jag mådde bara sämre och sämre, väntade i 2 timmar sen hade jag frossa. Jag gick hem till Alex och la mig i sängen frös så jäkla mycket, hade mössa och allt. Jag hade feber, kring 39 grader. För mig som har 36 något i normal kroppsvärme kändes detta väldigt högt. 

Vågade inte ta någon verktablett så de blev inte bättre, men sen fick jag veta att man kunde ta så jag tog och började svettas hur mycket som helst, då blev de varmt istället.

Alex fick ta hand om mig och jag orkade inte åka hem heller låg i sängen hela dagen och de är inte ofta de händer. Eller hela och hela, men de mesta av dagen. 

Julkalendern har jag nu också sett alla dagarna lite jobbigt att de alltid ska sjunga i varje program annars tycker jag att den är hyffsat bra!

Ikväll ska jag äta hos mormor och morfar middag och efter de blir de att lyssna på mamma och kören som ska sjunga.

Hoppas ni får en bra kväll!    

Av Jenny - 1 december 2009 22:17

Hej!

Idag var det först skola som gällde, finslipade filmen inför visning imorgon. Sen bar de av mot kyrkans hus för spruta. Alltså jag gillar verkligen inte sprutor, jag tog med mig Alex så att jag inte skulle behöva vara själv. Jag ville att han skulle vara med och typ hålla mig i handen men då kändes de så jäkla töntigt men alltså jag var så rädd. Som tur var gick de bra men efteråt var jag skakis som tusan, kunde typ inte ta på mig jackan.

Efter de belönades jag med en fika på stan ;) haha gulle. På roya och vi delade på en blåbärsbit eller vad den hette. God! :)

Sen blev de lite julklappshandling. Känns så kul, köpte också paketpapper (fina från lagerhouse)! 

Ikväll har jag gjort ett födelsedagskort åt en vi känner som fyller 50, slagit in julklappar, kollat julkalender och oth och gossip.

Alltså jag grät igenom hela one tree hill avsnittet. Seriöst vad sorgligt!!!


Nu ska jag göra kväll godnatt!  

Presentation


En Norrbottenstjej som älskar djur, människor, baka, pyssla -ute som inne. Har hund och älskar hundlivet

Omröstning

Är du laktosintolerant?
 Ja
 Nej
 Vet inte, vad är de?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards